- Te przegubowe autobusy zastąpią na drogach bardzo mocno już wyeksploatowane karosy - informuje Kazimierz Berger, dyrektor Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku.
Nowoczesne przegubowce skierowane zostały na linie, z których korzysta największa liczba pasażerów, czyli na trasy wiodące między innymi do Boguszowic i Kamienia.
- Autobusy z Leszczyn do Rybnika zawsze są pełne. Często muszą jeździć dwa krótkie autobusy w jednym czasie, żeby zabrać wszystkich pasażerów. Przy tych mercedesach nie powinno być takiego problemu - mówi Martyna Kłosek, studentka z Rybnika.
Autobusy są wyposażone w klimatyzację, cyfrowe wyświetlacze i wewnętrzny monitoring. Każdy ruch pasażerów obserwują i rejestrują cztery obrotowe kamery.
Jak zapewnia dyrekcja rybnickiego ZTZ, jest to dziś podstawowe wyposażenie każdego autobusu.
- Dzięki temu coraz rzadziej mamy do czynienia z przypadkami niszczenia siedzeń czy rysowania szyb - mówią kierowcy.
Do prowadzenia nowych autobusów zostali skierowani najbardziej doświadczeni kierowcy.
- Nikt się nie bał prowadzić kolosa. Jazda nim to przyjemność. Autobus dobrze się prowadzi. Da się nim wszędzie dojechać. Drogi nie są dla niego zbyt wąskie - mówi Berger.
Każdego dnia na rybnickie drogi wyjeżdża ponad 100 autobusów komunikacji miejskiej. Kilkanaście z nich obsługuje także tereny sąsiednich gmin: Świerklan, Czerwionki-Leszczyn i Lysek.
Prawie 60 procent taboru, jakim dysponuje Rybnickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, stanowią autobusy, które są przystosowane do obsługi niepełnosprawnych pasażerów. Wszystkie te pojazdy są niskopodłogowe. Autobusy są wyposażone w specjalne rampy, które umożliwiają wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?