(© infografika: maciej dudzik)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

- Nie wykluczamy, że część linii kolejowych trzeba będzie zamknąć - powiedział Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych, na konferencji prasowej poświęconej stanowi kolei na Dolnym Śląsku.

Finansowym problemom w utrzymaniu linii poświęcona była lwia część jego wystąpienia. PLK na utrzymanie infrastruktury na terenie naszego województwa przeznaczą w tym roku 43 mln zł (o cztery mln więcej niż przed rokiem). - To kropla w morzu naszych potrzeb. Szacujemy, że kwota ta zaspokaja około 20 proc. naszych potrzeb - przekonywał.

http://www.gazetawroclawska.pl/fakty24/364938,dolny-slask-pkp-remontuja-tory-i-zamykaja-linie,id,t.html

Czytaj także

    Komentarze (4)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    killer (gość)

    bardzo miSie podoba ta linia stroni sl. kudowa zdr. - albo ktoś robi z nas głupa albo ja za długo siedzę za granica.ale trasa paseżerska PKP stronie sl.- klodzko nie istnieje od 8 lat? a do kudowy od ponad 2 lat. Wiec dziękuje za kolejna komunę i propozycje dla ministerstwa w Warszawie, które nawet nie wie co ma i co działa... kłamczuchy

    Piotr (gość)

    Na kolej zatrudniłem się w roku 1977. Jedno zauważyłem co jest niezmienne od tylu lat. Zamykało się, zamykało, zamykało........ nierentowne linie. Może by wreszcie coś zmienić i zamknąć nierentownych decydentów. To właśnie ich polityka doprowadziła do tego co dziś mamy na kolei.

    kkk (gość)

    PKP za ponad 400 mln PLN robi remont dworca we Wrocławiu. Za tę kasę można by wykonać kapitalny remont 200-300 km. dolnośląskich torów. Dwu, trzykrotnie skróciłoby się na niektórych odcinkach czas podróży. W skali roku to oszczędności co najmniej kilkuset tysięcy pasażero-godzin, większy komfort, krótszy dojazd do pracy, rozwój turystyki, etc. I co? I jak zwykle w prymitywnej Polsce - górę wzięły interesy wrocławsko-dworcowego lobby. Jak w zapyziałym, trzecim świecie w centrum Afryki - PKP wywala prawie pół miliarda na bombonierkę - dworzec we wrocku, zamiast na inwestycje, które decydują o postępie i rozwoju regionu.

    gosc_nty (gość)

    takie fajne robi Pan mapki, ale ta to obciach,

    co to za linia miedzy zmigrodem a miliczem,
    tam byla waskotorowa, juz dawno zlikwidowana fizycznie, brak lini walbrzych golinsk, mieroszow, mezimesti