Porcelana Krzysztof - duma i wizytówka Wałbrzycha, ruszyła na podbój dziewiczego dla niej dotychczas rynku dalekiej Azji. Na organizowanych w Hongkongu ekskluzywnych targach „Inno Design Tech Expo”, oprócz swoich tradycyjnych i uznanych na całym świecie fasonów, jak Fryderyka oraz Alaska z wielokrotnie nagradzaną dekoracją „Circus”, zaprezentuje również trzy nowe dekoracje. Wałbrzyska fabryka porcelany wykonała je we współpracy z Marią Jeglińską, Anną Kuczyńską i Kają Kusztrą.
Dwie premierowe kolekcje Porcelany Krzysztof: „Nathalie & George” Marii Jeglińskiej oraz „Great Inventors” Kai Kusztry już zostały docenione i wyróżnione najwiekszą z nagród w polskim designe - tytułem must have Łódź Design Festiwal 2013. Doskonale przyjęto je również podczas „Salone Internationale de Mobile” w Mediolanie. To największe w Europie i najbardziej prestiżowe targi wzornictwa przemysłowego.
– Dekoracja „Nathalie &George” zdobi fason Olimpia 2, natomiast „Great Inventors” nasz najbardziej znany i popularny fason - Fryderykę – mówi Elżbieta Niedziela, dyrektor ds. handlu Porcelany Krzysztof sp. z o.o.
Kolekcja „Nathalie&George” projektu Marii Jeglińskiej jest inspirowana parą postmodernistycznych projektantów, Nathalie du Pasquier i Georgem Sowdenem, którzy tworzyli we Włoszech w latach 80. Maria Jeglińska wyjaśnia, że podczas prac nad szukaniem odpowiedniego motywu graficznego, powstało wiele ilustracji i szkiców. Konfrontacja zebranych materiałów wydobyła natomiast ciekawy motyw bazujący na połączeniu dwóch różnych kolorów i wzorów.
Z kolei Kaja Kusztry, autorka kolekcji „Great Inventors” tłumaczy, że przy tworzeniu swojej śniadaniowej kolekcji sięgnęła do niepowtarzalnych osobowości, między innymi Nikola Tesli, Claude’a Lévi-Straussa czy Ady Lovelace. Trzecią premierą sezonu Krzysztofa jest kolekcja Anny Kuczyńskiej, która jest jedną z najlepszych polskich projektantek mody. Stworzyła ona limitowaną kolekcję 365 numerowanych talerzy ściennych na fasonie Olimpia. Talerze sąw czterech wzorach z: gołębiem, sercem, jemiołą i kołem, które symbolizują: miłość, opatrzność i szczęście. Wszystkie trzy nowe dekoracje Porcelany Krzysztof są już do nabycia w sklepie firmowym fabryki.
Artykuł został opublikowany w Panoramie Wałbrzyskiej 31 grudnia 2013 r.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?