W poniedziałek (5 listopada) PKP PLK przekazały wykonawcy plac budowy przystanku kolejowego Wałbrzych Centrum. Inwestycja jest realizowana na fragmencie linii kolejowej nr 274 (Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec), konkretnie na odcinku pomiędzy ulicami: Mazowiecką, Lubelską i Wysockiego.
– Prace związane z budową przystanku kolejowego Wałbrzych Centrum miały ruszyć pod koniec października, ale nieco przedłużył się remont stacji Świebodzice. Stąd nieznaczne przesunięcie terminu rozpoczęcia robót. Obie inwestycje oraz trwający remont stacji Wałbrzych Szczawienko są realizowane na linii 274 w ramach jednej inwestycji – mówi Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – W związku z budową przystanku kolejowego Wałbrzych Centrum od 5 listopada do 6 maja 2019 r. zamknięty został lewy tor w kierunku na Jelenią Górę pomiędzy stacjami Wałbrzych Miasto i Wałbrzych Fabryczny.
Ekipa budowlana prowadzi obecnie demontaż fragmentu tego toru, na odcinku od przejazdu kolejowego na ul. Mazowieckiej w kierunku wiaduktu na ul. Wysockiego. Prowadzona jest tam także wycinka drzew i krzewów w miejscach, gdzie będą dwa perony o jednej krawędzi oraz długości około 300 m każdy, szerokości 3,5 m i wysokości 76 cm. Oba perony mają być połączone przejściem podziemnym i wyposażone m.in. w wiaty, oświetlenie, systemy dynamicznej informacji podróżnych oraz windy. Tutaj możecie zobaczyć wizualizację peronów na przystanku kolejowym Wałbrzych Centrum.
Inwestycja realizowana w trzech miejscach linii kolejowej nr 274 (remonty stacji: Świebodzice i Wałbrzych Szczawienko oraz budowa przystanku Wałbrzych Centrum) pochłonie ponad 77 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum: INFRAKOL sp. z .o.o. i Track Tec Construction sp. z o.o. Prace w Świebodzicach mają zostać zakończone do końca listopada 2018 r., na stacji Wałbrzych Szczawienko do maja 2019 roku, natomiast przystanek Wałbrzych Centrum ma być oddany do użytku w 2020 r.
Niebawem mają ruszyć także prace związane z budową dworca kolejowego, który będzie pełnił również funkcje handlowe i usługowe oraz wiodących do niego dróg dojazdowych, parkingów i przystanków autobusowych. To zadanie będzie realizowane przez spółkę Octava, która jest właścicielem terenu. W latach 2009-2010 planowała zbudować tam Galerię Handlową Magnolia. Ostatecznie projektu nie zrealizowano. Po propozycji złożonej przez prezydenta Wałbrzycha, spółka powróciła do realizacji projektu, ale w zmienionej formie. Projekty centrum handlowego Galeria 7 z funkcją dworca kolejowego są już gotowe. Z posiadanych przez nas informacji wynika, że zakończenie inwestycji i oddanie jej do użytku ma być połączone z oddaniem do użytku przystanku kolejowego Wałbrzych Centrum. Tutaj możecie zobaczyć wizualizacje Wałbrzych Centrum
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?