Od 2010 r. czas przejazdu pociągiem na trasie Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra został skrócony o około 1,5 godz. Obecnie wynosi około 2 godz.

Od 2010 r. czas przejazdu pociągiem na trasie Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra został skrócony o około 1,5 godz. Obecnie wynosi około 2 godz. (© Dariusz Gdesz)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Szybciej z Wrocławia do Wałbrzycha i Jeleniej Góry. W ciągu ostatnich 5 lat czas przejazdu pociągu został skrócony o około 1,5 godziny. To nie koniec inwestycji na trasie.

Szybciej z Wrocławia do Wałbrzych i Jeleniej Góry. Ponad 42 mln zł przeznaczą Polskie Koleje Państwowe Polskie Linie Kolejowe w 2016 roku na modernizację linii kolejowej nr 274 z Wrocławia przez Wałbrzych do Jeleniej Góry. Inwestycje wpłyną na poprawę jakości podróżowania tą trasą i przede wszystkim skrócą czas przejazdu. Obecnie trwają prace na odcinku pomiędzy Marciszowem a Janowicami Wielkimi. Ich efektem będzie zwiększenie prędkości nawet o 50 km/h i poprawa bezpieczeństwa dzięki wymianie 12 rozjazdów. Nowy tor ułatwi przewóz ładunków. Pozwoli na sprawny przejazd cięższych pociągów towarowych (o nacisku 221 kN na oś). Z perspektywy wałbrzyszan najistotniejszą sprawą jest budowa przystanku kolejowego u zbiegu ulic: Lubelskiej i Wysockiego. PKP PLK roboczo nazwało inwestycję Wałbrzych Śródmieście, władze Wałbrzycha skłaniają się ku nazwie Wałbrzych Centrum.

– Prace projektowe zintegrowanego przystanku kolejowego Wałbrzych Śródmieście zostały zakończone w 2015 roku. Obecnie jesteśmy na etapie starań o uzyskanie pozwolenia na budowę, które spodziewamy się otrzymać do połowy 2016 roku – mówi Mirosław Siemieniec z biura komunikacji i promocji PKP PLK S.A.

W ramach prac remontowych, które będą prowadzone na linii kolejowej nr 274 w 2016 roku, zmodernizowanych zostanie pięć peronów na stacjach w Marciszowie i Janowicach Wielkich oraz na przystanku osobowym Ciechanowice. Ponadto stacja w Janowicach Wielkich zostanie wyposażona w nowy system dynamicznej informacji podróżnych. Nowe urządzenia ostrzegawcze na siedmiu przejazdach kolejowo-drogowych i poprawa nawierzchni na dziewięciu skrzyżowaniach toru i drogi dodatkowo podniosą poziom bezpieczeństwa. Odnowione zostaną 23 obiekty inżynieryjne. Obecnie trwa demontaż toru na stacji w Janowicach Wielkich. Prace potrwają do końca roku.

Na stacji w Jeleniej Górze przebudowane zostaną trzy perony; będą one wyższe i znacznie ułatwią podróżnym wsiadanie do pociągów. Zostaną odnowione wiaty, zamontowane nowe oświetlenie, dynamiczna informacja oraz monitoring. Prace modernizacyjne obejmą również przejście podziemne prowadzące na perony, przy wejściach zostaną zainstalowane windy. Obecnie pociągi dojeżdżają do stacji zgodnie z rozkładem. Obsługa podróżnych prowadzona jest z dwóch peronów. Równocześnie kończą się prace na sąsiednich peronach nr 3 i 4. Zdemontowano tam konstrukcje starych wiat. Są one czyszczone, wzmacniane i zabezpieczane antykorozyjnie. Nad przejściem podziemnym nowe, mocniejsze konstrukcje zastąpią stare elementy. Budowana jest winda na peronie 3. Przy peronach położono już nowe tory. Prace o wartości 24 mln zł powinny zostać ukończone w trzecim kwartale tego roku.

Efektem kilkuletnich prac na linii kolejowej nr 274 z Wrocławia przez Wałbrzych do Jeleniej Góry jest skrócenie czasu przejazdu do około 2 godz., czyli o blisko 1,5 godz. w porównaniu z 2010 rokiem. Dzięki nowej infrastrukturze, na popularnej trasie do Kotliny Jeleniogórskiej, pojawiają się nowoczesne składy przewoźników regionalnych i dalekobieżnych. Inwestycje zarządcy infrastruktury pochłonęły ponad 400 mln zł. Zmodernizowano stacje i przystanki m.in.: Wałbrzych Miasto, Wojanów, czy Smolec.

Komentarze (1)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!