Gmina Wałbrzych inwestuje w byłą aptekę przy pl. Magistracki. Dobiegają końca negocjacje pomiędzy miastem oraz właścicielami obiektu obok ratusza, w sprawie jego sprzedaży. Gmina jest zainteresowana zakupem nieruchomości i planuje w niej ulokować biuro obsługi Aglomeracji Wałbrzyskiej. Zrzesza ona obecnie 23 jednostki samorządu terytorialnego z powiatów: wałbrzyskiego, kłodzkiego kamiennogórskiego i świdnickiego.
Utworzenie Aglomeracji Wałbrzyskiej umożliwi zrzeszonym w niej samorządom sięgnięcie po duże wsparcie z programów Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Pieniądze będą przeznaczane na realizację wspólnych oraz indywidualnych projektów, m.in. w zakresie modernizacji i rozbudowy infrastruktury drogowej i kolejowej. Do koordynowania działań całego przedsięwzięcia potrzebne jest biuro. Stąd decyzja gminy Wałbrzych o zakupie nieruchomości.
– Na zakup obiektu byłej apteki wydamy 500 tys. zł – mówi Ernest Truszkowski, kierownik biura organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu. – Pieniądze pochodzą z puli 3 mln zł, które w budżecie gminy Wałbrzych na 2014 rok, zarezerwowano na remonty obiektów urzędu miejskiego.
Zaletą lokalizacji nieruchomości, w której ma być biuro obsługi Aglomeracji Wałbrzyskiej, jest nie tylko bliskość ratusza, ale również budynku przy ul. Kopernika 2, gdzie ulokowana jest większość biur wałbrzyskiego magistratu. Rozważano nawet połączenie obiektu po aptece z nieruchomością przy ul. Kopernika, poprzez przebicie ścian. Okazało się to jednak niemożliwe ze względów technicznych. Jest za duża różnica pomiędzy poziomami pięter w obu budynkach.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?