Pierwsze nieoficjalne jeszcze informacje o tym, ze koncern Toyota jest zainteresowany ulokowaniem swojej nowej inwestycji w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej „Invest-Park” pojawiły się na początku 1999 r. Negocjacje wciąż jednak trwały, więc zarówno władze Wałbrzycha, jak również zarząd WSSE, były powściągliwe w udzielaniu jakichkolwiek informacji na ten temat.
W końcu wiosną 1999 r. informacja o ulokowaniu inwestycji Toyoty w Wałbrzychu stała się oficjalna. Tego samego roku wmurowano kamień węgielny pod fabrykę japońskiego koncernu motoryzacyjnego przy ul. Uczniowskiej w Wałbrzychu. W ciągu 20 lat od tego wydarzenia wałbrzyska fabryka stała się największym producentem podzespołów Toyoty poza Japonią. Ciekawostką jest to, że pracownicy wałbrzyskiej fabryki Toyoty liczą historię zakładu od 2002 r. Wówczas została uruchomiona pierwsza wałbrzyska fabryka Toyoty, w której produkowane są skrzynie biegów.
HISTORIA TOYOTY W WAŁBRZYCHU
1999 – decyzja o inwestycji i wkopanie kamienia węgielnego
2002 – uruchomienie produkcji 5-biegowych manualnych skrzyń biegów
2005 – rozbudowa i uruchomienie zakładu półautomatycznych skrzyń biegów i silników spalinowych
2008 – rozbudowa zakładu i uruchomienie produkcji 6-biegowych manualnych skrzyń biegów
2016 – połączenie fabryk Toyoty w Wałbrzychu i w Jelczu-Laskowicach
2018 – uruchomienie produkcji przekładni hybrydowych w Wałbrzychu
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?