Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Będzie zmiana prezesa w Stowarzyszeniu Czarni Radom, właściciela siatkarskiego klubu

NOWE
Będzie zmiana prezesa w Stowarzyszeniu Czarni Radom, właściciela siatkarskiego klubu

PGE Spójnia Stargard - Anwil Włocławek 86:82. Będzie mecz nr 4 w I rundzie play off

PGE Spójnia Stargard - Anwil Włocławek 86:82. Będzie mecz nr 4 w I rundzie play off

Polecamy

Schab duszony z młodą kapustą. Wiosną robię go na okrągło

Schab duszony z młodą kapustą. Wiosną robię go na okrągło

Uwodzicielskie perfumy na lato. Wszyscy będą pytać, czym pachniesz

Uwodzicielskie perfumy na lato. Wszyscy będą pytać, czym pachniesz

Sałatka z San Francisco do obiadu. Przepis z Glukozowej Rewolucji

Sałatka z San Francisco do obiadu. Przepis z Glukozowej Rewolucji