Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jest zgoda na odkopanie „złotego pociągu”

Artur Szałkowski
Okolice 65 km linii kolejowej z Wrocławia do Wałbrzycha. To rzekomo w tym miejscu Niemcy ukryli „złoty pociąg”
Okolice 65 km linii kolejowej z Wrocławia do Wałbrzycha. To rzekomo w tym miejscu Niemcy ukryli „złoty pociąg” Dariusz Gdesz
Jest zgoda na odkopanie „złotego pociągu”. Konserwator zabytków daje zielone światło Spółce XYZ na rozpoczęcie prac ziemnych w okolicach 65 km. Informujemy o tym jako pierwsi.

Jest zgoda na odkopanie „złotego pociągu”. Dosłownie przed chwilą (czwartek 23 czerwca przed godz. 11.) dowiedzieliśmy się, że w wałbrzyskiej delegaturze Wojewódzkiego U/rzędu Ochrony Zabytków we Wrocławiu zakończono już weryfikację dokumentów związanych z udzieleniem zgody na wykopaliska w miejscu rzekomego ukrycia „złotego pociągu” w Wałbrzychu. O zgodę na prace ziemne zabiegała Spółka XYZ, której właścicielami są Piotr Koper i Andreas Richter, czyli oficjalni znalazcy „złotego pociągu”.

Serwis specjalny o złotym pociągu z Wałbrzycha. Tutaj znajdziecie wszystkie informacje na ten temat

– Całą dokumentację musieliśmy zweryfikować i skonsultować ze wszystkimi podmiotami zaangażowanymi w sprawę. W ostatnich dniach napłynął do nas dokument z urzędu wojewódzkiego. Był ostatnim, na który czekaliśmy w tej sprawie – mówi Maria Ptak, kierownik wałbrzyskiej delegatury Wojewódzkiego U/rzędu Ochrony Zabytków we Wrocławiu. – Dzisiaj (23 czerwca - dop. red.) lub jutro wyślemy pismo do wnioskodawców ze zgodą na prowadzenie prac ziemnych. Powinni je otrzymać w przyszłym tygodniu.

Prace ziemne będą prowadzone w okolicach słynnego już na całym świecie 65 km linii kolejowej nr 274 z Wrocławia do Wałbrzycha. Dotychczas prowadzone badania nieinwazyjne tego miejsca nie dały jednoznacznej odpowiedzi, czy Niemcy rzeczywiście ukryli tutaj pod koniec wojny pociąg. Badania prowadzone przez Spółkę XYZ miały wykazać, że w tym miejscu znajduje się nie jeden, a ...dwa pociągi. Z kolei badania prowadzone przez Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie wykluczyły nie tylko istnienie pociągu, ale również tunelu, w którym miałby zostać ukryty.

– Po otrzymaniu zgody konserwatora zabytków poczekamy na jej uprawomocnienie i w ciągu około 2-3 tygodni ruszymy z pracami ziemnymi. Planujemy rozpocząć je jeszcze w lipcu – mówi Piotr Koper ze Spółki XYZ.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na walbrzych.naszemiasto.pl Nasze Miasto