Rondo Zesłańców Syberyjskich wymaga zmian
Podobno "dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą” - zaczyna swój wpis na Facebooku w tej sprawie Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej. W tym miejscu przecina się droga rowerowa biegnącą od Pola Mokotowskiego przez Ochotę, z centrum i do centrum wzdłuż Al. Jerozolimskich oraz od strony Woli. Pośrodku znajdują się jednak schody i, jak zauważa pełnomocnik, jest to utrudnienie dla wszystkich poruszających się na rowerach. Czy znikną? Taki jest plan.
- Dla osób mniej sprawnych może wymuszać wybór innej trasy lub wręcz całkowitą rezygnacją z roweru. Nie można też pokonać tej trasy rowerem towarowym. Jednocześnie w relacji północ-południe trudno o alternatywę, bo właśnie w rejonie ronda znajduje się przejazd po torami kolejowymi, czyli tunel w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia. To też oczywiście bariera architektoniczna dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej - czytamy w poście dotyczącym tego miejsca.
Założenia projektowe
Przedstawione zostały też założenia projektowe dla tego miejsca:
- likwidacja przejść podziemnych i wyznaczenie brakujących naziemnych przejść i przejazdów rowerowych wyposażonych w sygnalizację świetlną (więc tak jak w ciągu północ-południe po jednej ze stron),
- przebudowa istniejących dróg rowerowych i przejazdów na rondzie – nowy przebieg, poszerzenie do 3 metrów, asfaltowa nawierzchnia,
- przebudowa fragmentu drogi rowerowej na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. – między rondem i planowanym zakresem budowy trasy tramwajowej, który zapewni ciąg dalszy przebudowy,
- wykonanie tymczasowej drogi dla rowerów w rejonie autobusowego Dworca Zachodniego – rozwiązanie etapowe do czasu przebudowy dworca i jego okolic, trasa od ronda do istniejącej drogi dla rowerów urywającej się obecnie przy dworcu kolejowym.
Czy to rozwiąże wszystkie problemy?
To co na pewno cieszy to uwzględnienie dodatkowego przejścia w poziomie jezdni (obecnie jest jedno i dwa podziemne na jednej nie ma w ogóle w osi północ-południe) i dokończenie przy okazji trasy rowerowej w rejonie dworca autobusowego. Problem w tym, że obecnie DDR urywa się w okolicy biurowców West Station, gdzie jest ogromny bałagan. Rowerzyści, kierowcy i piesi wpadają na siebie. Trzeba prawdopodobnie zmienić w poważniejszy sposób układ w tym miejscu. Pytanie zatem jak będzie wyglądać to tymczasowe rozwiązanie?
Dobrym ruchem jest też przebudowa fragmentu drogi rowerowej na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. i uwzględnienie już teraz, że będą tu zmiany związane z budową linii tramwajowej. Kolejnym znakiem zapytania z kolei jest przebudowa istniejących dróg rowerowych i przejazdów na rondzie – nowy przebieg, poszerzenie do 3 metrów, asfaltowa nawierzchnia. Na jakim odcinku? Stara na wierzchnia i wąskie DDR są na długich odcinkach - chociażby do skrzyżowania z ul. Popularną i jeszcze dalej. To będzie wymagać kolejnych inwestycji. Niemniej ważne by zmieniło się rondo i jego okolice.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?