Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na rynku. Parada nowości w pomorskich salonach

Redakcja
Od stycznia tego roku na polskim rynku pojawiło się już kilkadziesiąt zupełnie nowych lub zmodyfikowanych modeli samochodów. Zbliżająca się jesień to czas kolejnych debiutów.

Od stycznia tego roku na polskim rynku pojawiło się już kilkadziesiąt zupełnie nowych lub zmodyfikowanych modeli samochodów. Zbliżająca się jesień to czas kolejnych debiutów.

Na nową wersję Corolli miłośnicy Toyoty czekali sześć lat. W tym roku ich cierpliwość została nagrodzona. Japoński koncernu zaprezentował dziesiątą generację kultowego modelu, szykując przy okazji sporą niespodziankę. Nazwę Corolla zachowało bowiem jedynie auto w wersji sedan, a popularny hatchback został przemianowany na Toyotę Auris. Nowa Corolla ma podbić serca bardziej tradycyjnych kierowców, Auris skierowany jest dla młodych i dynamicznych. Wygląda na to, że sprytny zabieg marketingowy się sprawdził – oba samochody Toyoty cieszą się ogromnym zainteresowaniem kupujących
Kolejny przebój z Japonii – Honda Civic – w tym roku doczekała się wersji sportowej Type R. Obszerne i wygodne auto zwraca uwagę odważną stylistyką, a zaawansowany technicznie ponad 200-konny silnik potrafi rozgrzać krew w żyłach każdego kierowcy. Wysoka cena (ponad 100 tys. zł) sprawia, że samochód ten z pewnością nie będzie kupowany masowo, ale też nie takie jest jego przeznaczenie. Dla mniej zamożnych przewidziano zresztą wersję nieco słabszą i odrobinę tańszą wersję Type S, która dostępna jest w naszym kraju od stycznia tego roku.
Kandydaci na przebój
Długo wyczekiwaną premierą tego roku był debiut nowej Skody Fabii. Auto w poprzedniej wersji sprzedawało się jak ciepłe bułeczki – w trakcie ośmiu lat produkcji samochód znalazł ponad półtora miliona nabywców. Wszystko wskazuje na to, że nowa wersja odniesie jeszcze większy sukces. W ciągu siedmiu miesięcy tego roku Fabia była najchętniej kupowanym modelem na polskim rynku. To jedyne auto, którego tegoroczna sprzedaż przekroczyła 10 tys. sztuk - na koniec lipca wyniosła ona 10 627 egzemplarzy, o 11,6 proc. więcej niż przed rokiem. Fabia przeszła zupełną metamorfozę upodobniając się do innych modeli czeskiego koncernu – przede wszystkim Roomstera. Aż siedem wersji różniących się jednostką napędową sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie.
Fiat również nie próżnował. Rok 2007 zapisze się w historii włoskiego koncernu jako data premiery nowego Bravo (od kwietnia w salonach) oraz reaktywacji modelu 500 (premiera w październiku). Bravo jest dopracowany stylistycznie, zapewnia przyjemną jazdę i sporo miejsca – auto jest jednym z najdłuższych kompaktów na rynku. Plany koncernu zakładają, że samochód znajdzie w najbliższych dwóch latach blisko 200 tys. nabywców.
Jedną z ważniejszych premier 2007 było pojawienie się Kia C’eed. Samochód ten mocno wystraszył konkurencję. Koreański producent zaproponował auto klasy kompaktowej w cenie 46 tys. zł, objęte aż 7-letnią gwarancją mechaniczną. Tego jeszcze nie było! Do tego C’eed oferuje ciekawą, nowoczesną stylistykę, wielowahaczowe zawieszenie i sześć poduszek powietrznych w standardzie. Z pewnością to kandydat na przebój.
Popularne „terenówki”
W segmencie aut z napędem na cztery koła w tym roku również nie zabrakło nowości. Do salonów trafiła odnowiona wersja Mitsubishi Pajero napędzana silnikami: 3.8-litrową, benzynową "V-szóstką" (249 KM) oraz wysokoprężnym 3.2 Di-D (160-170 KM). Miłośnicy tej marki mogą także zdecydować się na nowego Outlandera. Auto zbudowane na tej samej płycie podłogowej co Lancer, dostępne jest z 2-litrowym silnikiem Diesla; później pojawi się 2.4-litrowa jednostka benzynowa (170 KM), a następnie zadebiutuje zupełnie nowa jednostka 3.0 V6 o mocy 220 KM.
Nissan promuje natomiast drugą generację modelu X-Trail. Zastosowany w tym sportowo-użytkowym aucie elektronicznie sterowany napęd na 4 koła gwarantuje znakomite panowanie nad pojazdem i stabilność jazdy. Samochód charakteryzuje się przestronnym wnętrzem i podwyższoną funkcjonalnością. Nowy Nissan dostępny jest za 97 900 PLN za wersję XE z benzynowym silnikiem o pojemności 2 litrów i mocy 141 KM. W wyposażeniu standardowym dla wersji XE znajdują się systemy ABS, EBD, BA, 6 poduszek powietrznych, aktywne zagłówki foteli przednich, 16-calowe aluminiowe felgi, relingi dachowe, klimatyzację, radio CD, sterowanie systemem audio w kierownicy, system Bluetooth i podwójna podłoga bagażnika z szufladami.
Bezpośrednim konkurentem tego modelu jest dostępna od stycznia Honda CR-V trzeciej generacji. Samochód zwraca uwagę bardziej sportową stylistyką i lepszym niż w poprzednio poziomem wyposażenia. CR-V jest dostępny z zupełnie nową 150-konną jednostką benzynową 2.0 i-VTEC, która dołączyła do uznanego silnika Diesla 2.2 i-CTDi.
Auta dla Bonda
Na bieżący rok ciekawe premiery zaplanowali również producenci aut klasy średniej. W salonach pojawił się właśnie nowy Ford Mondeo. Auto, które w ostatnim filmie o najsłynniejszym agencie świata ratowało z opresji Jamesa Bonda napędzane jest silnikami o pojemności 1.8 l (100-125 KM) oraz 2.0 l (140, a z automatem - 130 KM). Elegancki samochód ma wszelkie zadatki na rynkowy przebój – świetnie wygląda, jest większy od konkurentów, doskonale wyposażony, przyjemnie się prowadzi i do tego nie straszy ceną. Najtańsza wersja dostępna jest już bowiem od niecałych 73 tys. zł.
Audi wprowadziło w tym roku do sprzedaży model A5. Mierzące 465 cm A5 jest większe niż Mercedes CLK i BMW 3 coupé, oferuje cztery wygodne miejsca i 455-litrowy bagażnik. Doskonała jakość materiałów wykończeniowych, świetna ergonomia i potężne silniki dysponujące mocą od 170 do 265 KM mają działać na klientów jak magnes.
Mercedes zaproponował natomiast nową wersję auta Klasy C. Producent ze Stuttgartu chwali się, że jeszcze żaden model na etapie projektowania nie przeszedł tylu testów. Powstało blisko 300 prototypów, które przebyły łącznie 24 mln km. Auto oparto na całkiem nowej płycie podłogowej, a za podstawowy silnik wybrano 4-cylindrówą benzynówkę o pojemności 1.8 l. Paleta jednostek napędowych jest oczywiście o wiele szersza: do wyboru 2 silniki benzynowe i 3 wysokoprężne.
Salony dilerów warto również odwiedzić jesienią i zimą tego roku. Z ciekawszych premier przewidzianych na ten okres warto wymienić Audi A4 oraz Peugeota 4007 (pierwszy SUV w historii francuskiego producenta.) A na początku 2008 roku na europejskim rynku pojawić ma się zupełnie zmodernizowana wersja Hondy Accord.
(MG)
WYBRANE MOTOPREMIERY 2007:
AUDI - TT Roadster, R8, A5 Coupe, A4
BMW – 5, 1, 6
FIAT – Bravo, 500
FORD – Mondeo
HONDA – CRV, Civic Type R, Civic Type S
Hyundai – i30
Kia – C’eed, ProC’eed
Lexus – LS 640, LS 600h, IS 500
Mercedes – C
Mitsubishi – Outlander, Pajero
Nissan – Qashqai, Tiida, X-Trail
Peugeot – 207 CC, 4007, 308
Renault – Twingo, Laguna
Saab – 9-3
Skoda – Fabia
Toyota – Corolla, Auris

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto