Wałbrzych Centrum nowy przystanek kolejowy czynny od niedzieli, 13 grudnia
Od niedzieli, 13 grudnia 2020 roku pierwszy pociąg kursujący na trasie Wrocław – Jelenia Góra zabierze podróżnych z przystanku kolejowego Wałbrzych Centrum. Będą się tu zatrzymywać wszystkie pociągi regionalne, a czas przejazdu z Wrocławia zajmie ok. 1 godz.10 min., a z Jeleniej Góry ok.1 godz.
– Dzięki inwestycjom takim jak budowa przystanku Wałbrzych Centrum PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeciwdziałają wykluczeniu komunikacyjnemu w Polsce. Tylko na Dolnym Śląsku w ostatnim czasie zbudowano kilka nowych przystanków. Cieszę się, że od nowego rozkładu jest więcej miejsc, z których pasażerowie będą mogli korzystać z usług polskich kolei. Bezpieczna, komfortowa i ekologiczna kolej to przyszłość transportu zbiorowego. – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
Peron nowego przystanku wyposażony jest w długa wiatę, tablice informacyjne, rozkłady jazdy. Są tu zadaszone perony, winda i tzw. spoczniki do odpoczynku na stojąco. Są też tablice informacyjne i rozkłady jazdy, a komunikację ułatwi przejście podziemne. Obiekt jest oświetlony, zostały zamontowane ścieżki prowadzące oraz balustrady odgradzające.
- Drugi peron na przystanku Wałbrzych Centrum dodatkowo ułatwi obsługę w I kwartale 2021 r. Ze względu na trudne warunki terenowe – występujące z obu stron skarpy oraz dużą różnicę poziomów, sięgającą nawet do 5,0 m – platformy peronów zostały posadowione na żelbetowych palach (po 177 sztuk pali pod każdy peron, o przekroju 52 cm). Przystanek zbudowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach projektu obejmującego również modernizację stacji Świebodzice i Wałbrzych Szczawienko za 85 mln zł netto, ze środków budżetowych - zaznacza Mirosław Siemieniec, z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Jak dodaje, na stacji Świebodzice podróżni od ponad roku korzystają z przebudowanego dworca. Perony mają wiaty i ławki i są dostępne dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zachowano historyczny charakter kompleksu stacyjnego. Przebudowany układ torów oraz perony zostały dostosowane do lepszej obsługi pociągów .
Na stacji Wałbrzych Szczawienko przebudowano dwa perony. Stacja została wyposażona w nowe urządzenia sterowania ruchem. Przebudowane tory i wymieniana sieć trakcyjna umożliwiają jazdę pociągów z prędkością do 100 km/h. Modernizacja stacji objęła też dwa pobliskie wiadukty i most nad rzeką Pełcznicą.
echodnia Policyjne testy - jak przebiegają
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?