Bilet nazwany Explore Wałbrzych funkcjonuje od czterech lat, a w tym roku, do końca listopada sprzedano już blisko 11 tysięcy takich, łączonych wejściówek. W 2022 roku było to około 8800, a dwa lata temu nieco ponad 6600.
– Jednym z celów programu poszerzenia atrakcji naszego miasta było to, aby ktoś, kto przyjeżdża do Wałbrzycha nie został tylko w Książu – mówi Roman Szełemej, prezydent Wałbrzycha.
Wyjaśnia, że Zamek Książ i Palmiarnia to wielkie atrakcje turystyczne, doskonale znane, tzw. samograje. Sztuka polega na tym, żeby grupę odwiedzających je turystów przekonać do pojechania do miasta.
To coraz bardziej udaje się. Zamek Książ nazywany Perłą Dolnego Śląska, jedna z największych atrakcji turystycznych regionu, oczywiście napędza całe przedsięwzięcie, ale inne instytucje zdobywają coraz większą popularność.
– Obserwujemy zjawisko, że zwiększa się ilość biletów Explore, które sprzedajemy my, i które sprzedaje Stara Kopalnia – wyjaśnia Jacek Drejer, dyrektor Muzeum Porcelany.
– Z punktu widzenia marketingowego i biznesowego to była jedna z najlepszych decyzji jakie muzeum podjęło – mówi o przyłączeniu się muzeum do projektu.
Jan Jędrasik, dyrektor Starej Kopalni podkreśla jeszcze jedną zaletę biletu Explore Wałbrzych.
– Bilet jest ważny przez rok. Turyści, którzy nie zdążą dotrzeć do wszystkich atrakcji w jeden dzień czy jeden weekend, mają możliwość, powrotu i odwiedzenia miasta i naszych obiektów. W ciągu roku mamy efekt powrotu do atrakcji turystycznych – mówi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?