Rozpoczyna się remont stacji Szczawienko

Artur Szałkowski
Dworzec kolejowy Wałbrzych Szczawienko Dariusz Gdesz
Rozpoczyna się remont stacji Szczawienko. Straszący wyglądem dworzec stanie się niebawem pięknym centrum przesiadkowym.

Rozpoczyna się remont stacji Szczawienko. W najbliższych dniach gmina Wałbrzych ma dostać pozwolenie na budowę i wówczas przekaże nieczynny obecnie dworzec kolejowy Szczawienko, wraz z przyległym do niego terenem przedstawicielom firmy TWS GB sp. z o.o. z Wrocławia. Firma ta zwyciężyła w ogłoszonym przez miasto przetargu na remont obiektu.

– Koszt inwestycji to 5 654 600,91 zł, a termin realizacji do czerwca 2017 roku – mówi Karol Grzondziel, kierownik biura inwestycji Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu.

Remont odstraszających obecnie wyglądem dworca i stacji Wałbrzych Szczawienko będzie prowadzony przez dwóch wykonawców. Ten wyłoniony przez miasto w drodze przetargu wykona remont kapitalny budynku dworca, który obejmuje m.in. wymianę dachu, stolarki okiennej i drzwiowej, elewacji obiektu, czy montaż instalacji.
Ponadto miejska część inwestycji obejmuje budowę w sąsiedztwie dworca parkingu samochodowego dla osób, które kontynuują podróż w kierunku Wrocławia lub Jeleniej Góry pociągiem. Ponadto budowę przed dworcem przystanku dla autobusów komunikacji miejskiej oraz drogi dojazdowej z chodnikami i oświetleniem. Po remoncie na dworcu oprócz poczekalni dla podróżnych, czy kas biletowych, ma być także ulokowany hostel dla turystów z punktem gastronomicznym.

Równolegle z inwestycją miejską prace remontowe na stacji Wałbrzych Szczawienko będą prowadziły PKP PLK S.A. Obejmą m.in. przebudowę torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej oraz wzmocnienie podtorza. Ponadto inwestycja obejmie remont peronów, montaż wiat, ławek, tablic informacyjnych, funkcjonalnego oświetlenia oraz antypoślizgowych nawierzchni. W związku z tym, że dworzec Wałbrzych Szczawienko jest objęty ochroną konserwatorską, na początku listopada odbyło się spotkanie przedstawicieli PKP PLK S.A. z konserwatorem zabytków, na którym ustalono m.in. zakres prac i rodzaj użytych w trakcie remontu materiałów.

– Uzgodniliśmy, że nawierzchnia peronów będzie wyłożona płytami granitowymi, ale z zastosowaniem obowiązujących na kolei zabezpieczeń – wyjaśnia Maria Ptak, kierownik wałbrzyskiej delegatury Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków we Wrocławiu. – W pobliżu krawędzi peronów w płytach będą wyżłobione korytka, jako ostrzeżenie dla osób niewidomych lub niedowidzących.

Konserwator zasugerowała również przedstawicielom kolei, by inwestycja obejmowała reaktywację przejścia podziemnego dla pasażerów od stacji do ul. Wrocławskiej, które obecnie jest zamknięte.
Artykuł został opublikowany w Panoramie Wałbrzyskiej 7 listopada 2016 r.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie