Szybki postęp prac dzięki łaskawej pogodzie
W ostatnich tygodniach, drogowcy mieli do dyspozycji sprzyjające warunki atmosferyczne. Dzięki temu, budowa drogi ekspresowej S1 na odcinku Dankowice - Suchy Potok nie zwalnia tempa. Zmiany widać z tygodnia na tydzień, szczególnie na zdjęciach z lotu ptaka. Na końcu naszej galerii zamieściliśmy także zdjęcia zrobione z poziomu ziemi. Widać na nich prace ziemne, gdzieniegdzie wylewany jest już asfalt.
Kluczowa inwestycja drogowa w województwie śląskim
Budowa tego odcinka drogi ekspresowej S1 to jedna z kluczowych inwestycji drogowych w województwie śląskim. Droga ta jest niezwykle ważna dla wszystkich jadących w kierunku południowym do granicy w Zwardoniu. Jest to drogowy kręgosłup województwa śląskiego, który łączy się z autostradą A1 na węźle w Pyrzowicach.
"Odcinek stanowi fragment drogi ekspresowej S1, który jest uzupełnieniem europejskiego korytarza nr VI (zgodnie z wykazem sieci europejskiej TEN-T) łączącego kraje nadbałtyckie z krajami południowej Europy. Na terenie Polski w VI korytarzu przebiega między innymi trasa drogowa: autostrada A1 – droga ekspresowa S1 (na odcinku Bielsko-Biała – Zwardoń do 04.08.2016 r. funkcjonująca jako S69). Projektowana droga ekspresowa S1 na odcinku od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej przebiegać będzie po nowym śladzie" - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Korzyści z budowy drogi ekspresowej S1
GDDKiA podkreśla, że budowa drogi ekspresowej ma na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego z obszarów miejskich. Ruch tranzytowy często dezorganizuje i zakłóca życie mieszkańców, powodując uciążliwość w postaci wypadków, hałasu, spalin i wibracji.
Szczegóły wykonania odcinka S1 Dankowice – Suchy Potok
Wykonawcą odcinka S1 Dankowice – Suchy Potok o długości 12 km jest konsorcjum firm MIRBUD i PBDiM Kobylarnia. Wartość kontraktu to 586,7 mln zł.
Zadaniem wykonawcy jest budowa m.in. dwujezdniowej drogi ekspresowej, po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas (w pasie dzielącym), dwóch węzłów drogowych, a także dróg obsługujących tereny przyległe. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w Miejsca Obsługi Podróżnych, Obwód Utrzymania Drogi, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony środowiska oraz systemy odwodnienia i oświetlenia trasy. Prace powinny się zakończyć na początku listopada tego roku.
Przypomnijmy, że droga ekspresowa S1 połączy Pyrzowice (A1) z południową granicą Polski i słowacką autostradą D3. Docelowo trasa ta będzie mieć długość 135 km.
Mateusz Morawiecki przed komisją śledczą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?