Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urząd miejski w byłej aptece

Artur Szałkowski
Po zakończeniu remontu byłej apteki, do obiektu przeniesionych zostanie część biur Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu
Po zakończeniu remontu byłej apteki, do obiektu przeniesionych zostanie część biur Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu Dariusz Gdesz
Urząd miejski w byłej aptece. To kolejny krok w kierunku ulokowania większości biur wałbrzyskiego magistratu jak najbliżej ratusza.

Urząd miejski w byłej aptece. Przy skrzyżowaniu pl. Magistrackiego z ulicami Kopernika i Dmowskiego trwa remont obiektu, w którym przez wiele lat funkcjonowała apteka. Nieruchomość została zakupiona przez gminę Wałbrzych w 2014 roku. Początkowo planowano w niej ulokować biuro Instytucji Pośredniczącej Aglomeracji Wałbrzyskiej. Zadomowiło się jednak w siedzibie przy ul. Słowackiego. Dlatego władze Wałbrzycha podjęły decyzję o przeznaczeniu obiektu byłej apteki na inny cel.

– Obecnie prowadzony jest remont obiektu, który potrwa do marca i będzie kosztował około 800 tys. zł – mówi Arkadiusz Grudzień, rzecznik prasowy prezydenta Wałbrzycha. – Do obiektu przeniesionych zostanie część urzędników z biur działających w położonym w sąsiedztwie ratuszu. W większości jego gabinetów nie mają obecnie komfortu pracy ze względu na ciasnotę.

To kolejny krok władz Wałbrzycha w kierunku ulokowania jak największej ilości biur magistratu w bezpośrednim sąsiedztwie ratusza. Dzięki temu petenci szybciej i wygodniej będą mogli załatwiać sprawy urzędowe, bez konieczności przemieszczania się po różnych częściach miasta. Pod koniec 2011 roku gmina Wałbrzych kupiła sąsiadujący z ratuszem budynek przy ul. Kopernika 2. Został wówczas opuszczony przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który przeniósł się do swojej nowej siedziby wybudowanej przy ul. Kasztanowej 1. Za nieruchomość ZUS-u gmina Wałbrzych zapłaciła 6 mln zł. W wyniku transakcji ZUS nabył od gminy, także prawo własności do części parkingu przy ul. 1 Maja, który sąsiaduje z jego nową siedzibą. Wartość tego terenu, to 400 tys. zł.

W budynku przy ul. Kopernika ulokowane zostały m.in. biura: bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego, urbanistyki i planowania przestrzennego, inwestycji, administracji architektoniczno-budowlanej, czy Urząd Stanu Cywilnego. Z początkiem 2013 roku Wałbrzych odzyskał po 10 latach prawa powiatu grodzkiego. W związku z tym przejął m.in. biuro komunikacji działające wówczas w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wałbrzychu przy al. Wyzwolenia. Miesięczny koszt jego utrzymania w siedzibie władz powiatu ziemskiego wynosił około 5-6 tys. zł. Dlatego władze Wałbrzycha podjęły decyzję o zakupie kamienicy położonej również w bliskim sąsiedztwie ratusza, pomiędzy pl. Magistrackim i ul. Sienkiewicza.

Nieruchomość została nabyta przez gminę Wałbrzych za kwotę 940 tys. zł. Przystosowanie parteru budynku, gdzie wcześniej miał siedzibę bank na potrzeby biura komunikacji kosztowało około 400 tys. zł. W przyszłości na pierwszym piętrze kamienicy ma zostać ulokowane archiwum Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu. W plan związany z lokowaniem biur urzędu miejskiego oraz podległych mu instytucji w sąsiedztwie pl. Magistrackiego, wpisuje się również inwestycja, która jest obecnie realizowana przy ul. Kilińskiego. Trwa tam przebudowa byłej komendy rejonowej Milicji Obywatelskiej na siedzibę Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Inwestycja potrwa do połowy 2017 roku i pochłonie 5,1 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na walbrzych.naszemiasto.pl Nasze Miasto