W 2018 r. ruszy budowa centrum przesiadkowego

Artur Szałkowski
Wizualizacja peronów na stacji Wałbrzych Śródmieście (Centrum)
Wizualizacja peronów na stacji Wałbrzych Śródmieście (Centrum) PKP PLK S.A.
W 2018 r. ruszy budowa centrum przesiadkowego. Inwestycja będzie realizowana na terenie pomiędzy ulicami Wysockiego i Lubelską w Wałbrzychu.

W 2018 r. ruszy budowa centrum przesiadkowego. Zapowiadana od kilku lat budowa centrum przesiadkowego w Śródmieściu Wałbrzycha przestanie być w końcu rzeczywistością wirtualną i w 2017 roku zacznie w końcu nabierać realnych kształtów. Polskie Koleje Państwowe Polskie Linie Kolejowe S.A. są już na przysłowiowej ostatniej prostej, związanej z załatwianiem formalności dotyczących budowy przystanku kolejowego Wałbrzych Śródmieście lub jak wolą władze miasta - Wałbrzych Centrum. Będzie ona głównym elementem inwestycji realizowanej na działce pomiędzy ulicami: Lubelską i Wysockiego.

– Realizujemy kolejne etapy przedsięwzięcia. Uzyskujemy niezbędne dokumenty dotyczące przystanku kolejowego Wałbrzych Śródmieście od wojewody dolnośląskiego. Na tej podstawie będziemy mogli uzyskać pozwolenie na budowę – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Budowa przystanku kolejowego Wałbrzych Śródmieście planowana jest w latach 2017 – 2018.

Prace projektowe związane z inwestycją, które realizowano na zlecenie PKP PLK S.A., zostały zakończone już w 2015 r. i wiązały się z wieloma trudnościami. Przystanek został bowiem zlokalizowany na linii kolejowej nr 274 z Wrocławia przez Wałbrzych do Jeleniej Góry, w miejscu niewielkiego wzniesienia oraz w bliskim sąsiedztwie zakrętu. Przystanek będzie ulokowany równolegle do ul. Lubelskiej, w odległości około dwóch kilometrów od stacji Wałbrzych Miasto. Rozpoczęcie budowy przystanku przez kolej będzie równoznaczne z rozpoczęciem w tym miejscu dużego centrum przesiadkowego z przystankami dla autobusów miejskich i dalekobieżnych. Po likwidacji dworca PKS pomiędzy ulicami: Sikorskiego i Wysockiego, takiego miejsca w Wałbrzychu nie ma.

Z inicjatywy władz Wałbrzycha regularnie organizowane są spotkania zaangażowanych w sprawę urbanistów i architektów, którzy zajmują się niekolejową częścią przedsięwzięcia. Musi być ono bowiem zgodne z miejscowym planem zagospodarowania. Teren jest własnością spółki Octava, która jeszcze na początku 2009 r. planowała zbudować w tym miejscu Galerię Handlową „Magnolia”. Ostatecznie projektu nie zrealizowano. Po propozycji złożonej przez prezydenta Wałbrzycha, spółka powróciła do realizacji projektu, ale w zmienionej formie. Zakłada on budowę niewielkiej galerii handlowej do 12 tys. mkw i przystanku autobusów miejskich i dalekobieżnych. Prace budowlane powinny ruszyć w 2017 r.

Chcemy zwężania ulic w centrach miast

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie