Wałbrzych na trasie przelotu sterowca Goodyear Blimp!

mat.pras.
Użyczone - Goodyear
Wałbrzych znajdzie się na trasie przelotu sterowca Goodyear Blimp, który już 30 lipca przybędzie do Polski. Ten statek powietrzny to prawdziwa ikona popkultury. Towarzyszył najgłośniejszym rozgrywkom sportowym. Umożliwił transmisję telewizyjną dla BBC ze ślubu Karola i Diany. Niósł pomoc ofiarom huraganu, który uderzył w wybrzeże Florydy. Teraz zapewni niepowtarzalne widoki mieszkańcom Polski

Sterowiec jest w trakcie europejskiej trasy związanej z najważniejszymi wydarzeniami motorsportowymi na Starym Kontynencie, którym Blimp towarzyszy w ramach kampanii celebrującej powrót marki Goodyear do międzynarodowych wyścigów.

Niebo nad Wałbrzychem warto obserwować w piątek 30 lipca. Osoby, które chciałyby śledzić dokładne położenie sterowca mogą to robić za pośrednictwem serwisu FlightRadar24, który pokazuje lokalizację statków powietrznych na mapie w czasie rzeczywistym. Wystarczy tylko wpisać numer indentyfikacyjny DLZFN przypisany Blimpowi. Sterowiec przybędzie do Polski od strony Czech i uda się w kierunku Wrocławia – przez trzy dni będzie stacjonował na podwrocławskim lotnisku Aeroklubu Wrocławskiego w Szymanowie, skąd będzie odbywał regularne loty nad miastem i jego okolicami.

Jeżeli uda się zrobić zdjęcie, warto oznaczyć je hashtagiem #GoodyearBlimp. Najlepsze zdjęcia i relacje zostaną wyróżnione na Instagramie, na profilu @goodyeareurope.
Cieszymy się, że po latach przerwy sterowiec zagości ponownie też w Polsce – mówi Paweł Jezierski, Kierownik ds. Komunikacji Grupy Goodyear w regionie Europy Wschodniej – Północ. Chociaż w naszym kraju nie odbywają się wyścigi zaliczane do sezonu FIA, Polska jest ważnym rynkiem dla Goodyear i ta wizyta jest tego potwierdzeniem – dodaje.

Goodyear Blimp – podniebny król

Statek powietrzny Goodyear, który będzie można zobaczyć nad Wałbrzychem, to półsztywny Zeppelin NT, który jest największym tego typu modelem na świecie. Mierzy ponad 75 m długości – to prawie trzy czwarte długości boiska do piłki nożnej. Ma prawie 18 m wysokości. Gondola, czyli przedział pasażerski, mieści do 14 osób, które mogą podziwiać widoki przez duże panoramiczne okna. Jest to dokładnie ten sam model sterowca, który marka Goodyear wykorzystuje w Stanach Zjednoczonych – tam Goodyear posiada trzy tego
typu maszyny.
Goodyear Blimp napędzają trzy silniki - o mocy 200 KM każdy, które są połączone ze śmigłami za pomocą skrzyni biegów, a cały zestaw pozwala na imponującą zwrotność: sterowiec może obracać się nawet wokół własnej osi podczas lotu. Może również startować i lądować w pionie. Z łatwością może też zawisnąć w miejscu i jest przy tym znacznie cichszy niż śmigłowiec.
Całkowita pojemność sterowca wynosi 8425 metrów sześciennych. Balon wypełniony jest niepalnym helem. Sterowiec może osiągać maksymalną prędkość 125 km/h. Ma zasięg 1000 km. Maksymalna wysokość lotu wynosi 3000 metrów.
Sterowiec Goodyear Blimp obsługiwany jest przez Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH z siedzibą w Friedrichshafen w Niemczech i tam na co dzień stacjonuje.

Goodyear

Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 72 000 osób i wytwarza swoje produkty w 54 zakładach w 23 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. Więcej informacji o firmie Goodyear i jej produktach można znaleźć na stronie https://news.goodyear.eu/pl-pl/.

Astronauci amatorzy polecieli w kosmos

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie