Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wałbrzych: Niewielkie problemy na placu budowy przystanku kolejowego - ZDJĘCIA I WIZUALIZACJE

Artur Szałkowski
Plac budowy przystanku kolejowego Wałbrzych Centrum
Plac budowy przystanku kolejowego Wałbrzych Centrum Artur Szałkowski
Na placu budowy przystanku kolejowego Wałbrzych Centrum pomiędzy ulicami: Wysockiego, Lubelską i Mazowiecką, pojawił się problem z odwodnieniem podstawy nasypu. Wykonywany jest projekt, który ma go rozwiązać.

W niedzielę (5 maja) minął siódmy miesiąc od przekazania wykonawcy przez PKP PLK S.A. placu budowy przystanku kolejowego Wałbrzych Centrum. Inwestycja jest realizowana na fragmencie linii kolejowej nr 274 (Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec), dokładnie na odcinku pomiędzy ulicami: Mazowiecką, Lubelską i Wysockiego. Inwestycja posuwa się naprzód, chociaż na placu budowy nie brakuje problemów.

– Roboty budowlane koncentrują się obecnie przy budowie przejścia podziemnego, które połączy perony nr 1 i nr 2 – mówi Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.– Ponadto wykonywane są prace betonowania w strefie toru nr 2. Została już wybetonowana podstawa pod szyb windy. Obecnie prowadzone są prace przy wznoszeniu betonowego szybu windowego.

Została także częściowo zabetonowana konstrukcja wiązań zbrojenia dla klatki schodowej, która będzie prowadziła na przyszły peron nr 2. Zakończono natomiast prace betoniarskie przy konstrukcji wyjścia klatki schodowej na peron nr 2. Ponadto przejście zostało już pokryte stropem żelbetonowym, na którym zostanie ułożony tor nr 2. Wykonano także izolację przejścia pod torami, w segmencie toru nr 2. Trwają prace nad uszczegółowieniem projektu wykonawczego dla budowy peronów oraz opracowaniem technologii dla posadowienia platform peronowych przy nasypie.

– Trwają też prace projektowe nad rozwiązaniem problemu odwodnienia podstawy nasypu – związane z przepustem pochodzącym z 1927 r. – mówi Bohdan Ząbek.

Przystanek Wałbrzych Centrum jest budowany w odległości około 2 km od stacji Wałbrzych Miasto, w kierunku stacji Wałbrzych Fabryczny. Zadanie jest częścią dużej inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na linii kolejowej nr 274. Poza budową przystanku obejmuje modernizację stacji: Świebodzice i Wałbrzych Szczawienko. Wartość inwestycji to ponad 77 mln zł. Przystanek kolejowy Wałbrzych Centrum będzie miał dwa perony o długości 300 metrów z jedną krawędzią. Będą połączone podziemnym przejściem i zostaną wyposażone w windy, wiaty, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. roboty potrwają do końca 2019 r.

Niebawem mają ruszyć także prace związane z budową dworca kolejowego, który będzie łączył funkcje kolejowego i autobusowego centrum przesiadkowego z galerią handlową i usługową. Ponadto niebawem rozpocznie się budowa dróg dojazdowych do centrum. To zadanie będzie realizowane przez Octavę, która jest właścicielem terenu. Otwarcie centrum zostało zaplanowane na pierwszą połowę 2021 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na walbrzych.naszemiasto.pl Nasze Miasto