Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wałbrzych: Remont wiaduktów kolejowych nad ul. Stacyjną (ZDJĘCIA)

Artur Szałkowski
Niebawem rozpoczną się remonty wiaduktu i mostu kolejowego nad ul. Stacyjną w Wałbrzychu
Niebawem rozpoczną się remonty wiaduktu i mostu kolejowego nad ul. Stacyjną w Wałbrzychu Dariusz Gdesz
Wałbrzych: Remont wiaduktów kolejowych nad ul. Stacyjną. Obiekty przestaną straszyć wyglądem i stanowić zagrożenie, a przejeżdżające po nich pociągi będą mogły poruszać się szybciej.

Wałbrzych: Remont wiaduktów kolejowych nad ul. Stacyjną. Ponad 77 mln zł pochłonie potężna inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. , która ruszyła w ciągu linii kolejowej nr 274 z Wrocławia przez Wałbrzych do Jeleniej Góry. Jej głównymi elementami są modernizacje stacji kolejowych Świebodzice i Wałbrzych Szczawienko oraz budowa nowego przystanku Wałbrzych Śródmieście . Będzie ulokowany pomiędzy ulicami: Lubelską i Wysockiego. Z wałbrzyskiego punktu widzenia istotną informacją związaną z tą inwestycją będą prace remontowe prowadzone w bliskim sąsiedztwie stacji Wałbrzych Szczawienko. Chodzi o modernizację obiektów inżynieryjnych nad ul. Stacyjną, których obecny stan techniczny pozostawia wiele do życzenia.

– W ramach prowadzonej inwestycji zmodernizowanych zostanie osiem obiektów inżynieryjnych, w tym most i wiadukt nad ul. Stacyjną – wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Konstrukcje budowli zostaną odnowione i wzmocnione. Efektem prac będzie dostosowanie wiaduktów do ruchu pociągów z większą prędkością oraz możliwość prowadzenia cięższych składów towarowych.

Zakończenie potężnej inwestycji na odcinku linii 274 w Wałbrzychu i Świebodzicach zaplanowano w 2020 roku.
Wiadukt i most nad ul. Stacyjną, to ostatnie tego typu obiekty kolejowe na terenie Wałbrzycha, które czekają na modernizację. W ciągu ostatnich czterech lat PKP PLK S.A. wykonała kompleksowe remonty pozostałych obiektów inżynieryjnych na terenie miasta, które ze względu na zły stan techniczny stwarzały zagrożenie dla przechodzących i przejeżdżających pod nimi osób.

Remonty kolejowych obiektów inżynieryjnych w Wałbrzychu, rozpoczęto w 2013 roku od modernizacji wiaduktu nad ul. 1 Maja. Tutaj możecie zobaczyć galerię zdjęć z tej inwestycji. Jest położony w ciągu linii kolejowej nr 274. Inwestycja kosztowała ponad 1,3 mln zł. W 2014 roku w ramach modernizacji tej samej linii kolejowej na odcinku pomiędzy stacjami: Wałbrzych Miasto i Wałbrzych Fabryczny, zmodernizowany został wiadukt nad ul. Wrocławską przy skrzyżowaniu z ul. Piotrowskiego. Galerię zdjęć z tej inwestycji możecie zobaczyć tutaj. Całe zadanie w skład, którego wszedł remont wiaduktu kosztowało ponad 21,5 mln zł.

Największym i zarazem najbardziej skomplikowanym przedsięwzięciem, był wykonany w latach 2015 i 2016 roku remont kapitalny potężnego, stalowego wiaduktu nad ul. Niepodległości. Inwestycja była prowadzona w ramach jednego zadania związanego z modernizacją linii kolejowej nr 286 z Kłodzka do Wałbrzycha. Poza remontem wiaduktu nad ul. Niepodległości obejmowała także modernizacje wiaduktów w Głuszycy oraz Ludwikowicach Kłodzkich i pochłonęła 11,5 mln zł. Na przełomie 2016 i 2017 PKP PLK musiały wykonać w trybie pilnym remont wiaduktu nad ul. Wieniawskiego, przez który przebiega nieczynna obecnie linia kolejowa nr 291 z Wałbrzycha do Meziměstí w Czechach. Z wiaduktu zaczęły odpadać duże kawałki betonu. Jego remont kosztował ponad 1,1 mln zł. O sprawie pisaliśmy tutaj.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na walbrzych.naszemiasto.pl Nasze Miasto