Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wałbrzych: Silnik wyprodukowany w fabryce Toyoty MMP najlepszy na świecie

red
Czwarty raz z rzędu silnik produkowany w Wałbrzyskim zakładzie Toyoty zdobył pierwsze miejsce w rankingu „Silnik Roku” (ang. Engine of The Year) w klasie do 1.0 litra.

“Engine of The Year” jest najważniejszym branżowym konkursem, w którym
silniki są oceniane przez 65 dziennikarzy z całego świata. Od początku
przyznawania nagrody w 1999 roku Toyota uzyskała łącznie 22 wyróżnienia. W
bieżącym roku oprócz nagrody w kategorii do 1l pojemności Toyota zdobyła
także 1 miejsce w kategorii „Ekologiczny silnik roku” . Przypadł on
hybrydowej jednostce napędowej „Toyota Hybrid Synergy Driver” stanowiącej
połączenie silnika elektrycznego oraz spalinowego i montowanej w Toyocie
Prius oraz Toyocie Auris HSD.

1-litrowy silnik zaprojektowany w Japonii i produkowany między innymi w
wałbrzyskiej fabryce Toyoty został uznany przez członków jury jako jeden z
najbardziej przyjaznych oraz oszczędnych jednostek napędowych Według
jurorów silnik ten mimo upływu lat „nadal przewyższa o klasę inne silniki
w swojej kategorii a moc i moment obrotowy zapewniają przyjemność z jazdy
po mieście przy bardzo niskim zużyciu paliwa”
„Ta nagroda to uznanie nie tylko dla projektantów ale też dwóch tysięcy
pracowników naszej fabryki którzy nie ustają w wysiłkach, by zapewnić
wysoką jakość produktu finalnego” – stwierdził Dariusz Mikołajczak
Wiceprezes TMMP.

Zbudowany w całości z aluminium trzy cylindrowy silnik waży zaledwie 67 kg
i stanowi najlżejszą jednostkę napędową w swojej klasie. Osiągając moc 68
koni mechanicznych jest on nie tylko najmocniejszą jednostką w segmencie A
(małych samochodów miejskich) ale także generuje moment obrotowy na
poziomie 93 Nm przy 3600 obrotach na minutę. Bardzo dobre osiągi już przy
niskim i średnim momencie obrotowym są niezwykle ważne dla prawidłowej
pracy podczas uruchamiania czy zatrzymywania samochodu, stałego
przyspieszenia oraz jeździe w mieście. Wprowadzone od momentu uruchomienia
produkcji modyfikacje takie jak np. system recyrkulacji spalin, a ostatnio
zmiany w budowie katalizatora zmniejszają emisję spalin do atmosfery, a co
za tym idzie pozwalają sprostać europejskim normom emisji spalin EURO 5 (
N0x <2 g/kWh ), które będą obowiązywać od 1 stycznia 2010. Dzięki tym
modyfikacjom jednostka napędowa produkowana w wałbrzyskiej fabryce od
kilku lat z powodzeniem walczy na rynku z nowszymi konstrukcjami.

Silnik 1.0l jest montowany w Toyocie Yaris wytwarzanej w fabryce Toyota
Motor Manufacturing France (TMMF - Valenciennes, Francja) oraz w Toyocie
Aygo, Citroenie C1, Peugeocie 107 produkowanych
w Toyota Peugeot Citroen Automobile (TPCA - Kolin, Czechy) we współpracy z
koncernem PSA. Obecnie każdego dnia z taśm montażowych TMMP zjeżdża 1476
silników. Od rozpoczęcia produkcji
tj. od stycznia 2005 roku wałbrzyską fabrykę Toyoty opuściło blisko 1
milionów 600 tys. tych jednostek.

Wyniki konkursu:
1)
Toyota 998 cm3

301 pkt
2)
Smart Diesel 799 cm3

227 pkt
3)
Mitsubishi 999 cm3 Turbo

237 pkt

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na walbrzych.naszemiasto.pl Nasze Miasto