Wałbrzych: Silnik wyprodukowany w fabryce Toyoty MMP najlepszy na świecie

red
Czwarty raz z rzędu silnik produkowany w Wałbrzyskim zakładzie Toyoty zdobył pierwsze miejsce w rankingu „Silnik Roku” (ang. Engine of The Year) w klasie do 1.0 litra.

“Engine of The Year” jest najważniejszym branżowym konkursem, w którym
silniki są oceniane przez 65 dziennikarzy z całego świata. Od początku
przyznawania nagrody w 1999 roku Toyota uzyskała łącznie 22 wyróżnienia. W
bieżącym roku oprócz nagrody w kategorii do 1l pojemności Toyota zdobyła
także 1 miejsce w kategorii „Ekologiczny silnik roku” . Przypadł on
hybrydowej jednostce napędowej „Toyota Hybrid Synergy Driver” stanowiącej
połączenie silnika elektrycznego oraz spalinowego i montowanej w Toyocie
Prius oraz Toyocie Auris HSD.

1-litrowy silnik zaprojektowany w Japonii i produkowany między innymi w
wałbrzyskiej fabryce Toyoty został uznany przez członków jury jako jeden z
najbardziej przyjaznych oraz oszczędnych jednostek napędowych Według
jurorów silnik ten mimo upływu lat „nadal przewyższa o klasę inne silniki
w swojej kategorii a moc i moment obrotowy zapewniają przyjemność z jazdy
po mieście przy bardzo niskim zużyciu paliwa”
„Ta nagroda to uznanie nie tylko dla projektantów ale też dwóch tysięcy
pracowników naszej fabryki którzy nie ustają w wysiłkach, by zapewnić
wysoką jakość produktu finalnego” – stwierdził Dariusz Mikołajczak
Wiceprezes TMMP.

Zbudowany w całości z aluminium trzy cylindrowy silnik waży zaledwie 67 kg
i stanowi najlżejszą jednostkę napędową w swojej klasie. Osiągając moc 68
koni mechanicznych jest on nie tylko najmocniejszą jednostką w segmencie A
(małych samochodów miejskich) ale także generuje moment obrotowy na
poziomie 93 Nm przy 3600 obrotach na minutę. Bardzo dobre osiągi już przy
niskim i średnim momencie obrotowym są niezwykle ważne dla prawidłowej
pracy podczas uruchamiania czy zatrzymywania samochodu, stałego
przyspieszenia oraz jeździe w mieście. Wprowadzone od momentu uruchomienia
produkcji modyfikacje takie jak np. system recyrkulacji spalin, a ostatnio
zmiany w budowie katalizatora zmniejszają emisję spalin do atmosfery, a co
za tym idzie pozwalają sprostać europejskim normom emisji spalin EURO 5 (
N0x <2 g/kWh ), które będą obowiązywać od 1 stycznia 2010. Dzięki tym
modyfikacjom jednostka napędowa produkowana w wałbrzyskiej fabryce od
kilku lat z powodzeniem walczy na rynku z nowszymi konstrukcjami.

Silnik 1.0l jest montowany w Toyocie Yaris wytwarzanej w fabryce Toyota
Motor Manufacturing France (TMMF - Valenciennes, Francja) oraz w Toyocie
Aygo, Citroenie C1, Peugeocie 107 produkowanych
w Toyota Peugeot Citroen Automobile (TPCA - Kolin, Czechy) we współpracy z
koncernem PSA. Obecnie każdego dnia z taśm montażowych TMMP zjeżdża 1476
silników. Od rozpoczęcia produkcji
tj. od stycznia 2005 roku wałbrzyską fabrykę Toyoty opuściło blisko 1
milionów 600 tys. tych jednostek.

Wyniki konkursu:
1)
Toyota 998 cm3

301 pkt
2)
Smart Diesel 799 cm3

227 pkt
3)
Mitsubishi 999 cm3 Turbo

237 pkt

Flesz - posypały się mandaty, czy też popełniasz ten błąd?

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3