Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wałbrzych: Wpłynęło pięć ofert na inżyniera kontraktu budowy obwodnicy zachodniej

Artur Szałkowski
Artur Szałkowski
Widok z niedokończonego odcinka obwodnicy zachodniej Wałbrzycha na dzielnicę Piaskowa Góra
Widok z niedokończonego odcinka obwodnicy zachodniej Wałbrzycha na dzielnicę Piaskowa Góra Dariusz Gdesz
W czwartek (10 maja) w siedzibie Zarządu Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu dokonano otwarcia ofert na inżyniera kontraktu budowy obwodnicy zachodniej. Z pięciu, które złożono, w ciągu trzech tygodni ma być wybrana jedna.

Przetarg na inżyniera kontraktu budowy zachodniej obwodnicy Wałbrzycha został ogłoszony pod koniec marca 2018 r. Dotyczy wyłonienia zespołu, który będzie sprawował nadzór nad całością największej inwestycji drogowej w historii Wałbrzycha. Dotyczy to zarówno prowadzenia poszczególnych etapów prac budowlanych, jak również rozliczenia zadania. Dlatego zespół muszą tworzyć nie tylko eksperci z dziedziny budownictwa, również pracownicy merytoryczni z takich dziedzin, jak np. księgowość, geologia, czy sprawy odszkodowawcze.

– W czwartek (10 maja) dokonaliśmy otwarcia pięciu ofert, które zostały zgłoszone do przetargu. Teraz musimy dokonać ich wnikliwej analizy pod kątem zgodności z wymogami stawianymi przez nas w przetargu – mówi Krzysztof Szewczyk, dyrektor Zarządu Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu. – Na razie nie ujawniamy nazw oferentów. Mogę tylko powiedzieć, że są to firmy lub konsorcja polskie. Z niektórymi z nich współpracowaliśmy w przeszłości. Decyzję o wyborze najkorzystniejszej oferty na inżyniera kontraktu budowy zachodniej obwodnicy, powinniśmy podjąć w ciągu trzech tygodni.

Całkowita wartość inwestycji to 397 480 381,71 zł. Z tego wartość dofinansowania przyznana Wałbrzychowi z Funduszu Infrastruktura i Środowisko Unii Europejskiej wynosi 296 792 459,33 zł. Długość obwodnicy zachodniej to 5,9 km. Będzie drogą dwujezdniową, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W jej ciągu wybudowane będą m.in. trzy wiadukty, kładka i przejście podziemne dla pieszych oraz dwa węzły drogowe: Żeromskiego i Reja. W projekcie są także ekrany akustyczne, oświetlenie drogi, sieć kanalizacji deszczowej i zbiorniki retencyjne oraz przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej, takiej jak sieci naziemne i podziemne.

Większa część obwodnicy przebiega przez Wałbrzych. Jednak niewielki fragment znajduje się w granicach Szczawna-Zdroju i podlega Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dlatego sprawę prowadzenia inwestycji na tym odcinku przez Wałbrzych trzeba było uregulować stosowną umową. Została podpisana z GDDKiA 12 października 2015 r. we Wrocławiu. Właśnie zawirowania wokół tego odcinka spowodowały opóźnienia z przystąpieniem do realizacji zadania. Dopiero 13 września 2017 r. podpisano porozumienie o przekazaniu przez GDDKiA pieniędzy na budowę szczawieńskiego odcinka obwodnicy. Prace budowlane powinny ruszyć w drugiej połowie 2018 r. Inwestycja musi zostać zrealizowana do końca 2021 r.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na walbrzych.naszemiasto.pl Nasze Miasto