Przetarg na inżyniera kontraktu budowy zachodniej obwodnicy Wałbrzycha został ogłoszony pod koniec marca 2018 r. Dotyczy wyłonienia zespołu, który będzie sprawował nadzór nad całością największej inwestycji drogowej w historii Wałbrzycha. Dotyczy to zarówno prowadzenia poszczególnych etapów prac budowlanych, jak również rozliczenia zadania. Dlatego zespół muszą tworzyć nie tylko eksperci z dziedziny budownictwa, również pracownicy merytoryczni z takich dziedzin, jak np. księgowość, geologia, czy sprawy odszkodowawcze.
– W czwartek (10 maja) dokonaliśmy otwarcia pięciu ofert, które zostały zgłoszone do przetargu. Teraz musimy dokonać ich wnikliwej analizy pod kątem zgodności z wymogami stawianymi przez nas w przetargu – mówi Krzysztof Szewczyk, dyrektor Zarządu Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu. – Na razie nie ujawniamy nazw oferentów. Mogę tylko powiedzieć, że są to firmy lub konsorcja polskie. Z niektórymi z nich współpracowaliśmy w przeszłości. Decyzję o wyborze najkorzystniejszej oferty na inżyniera kontraktu budowy zachodniej obwodnicy, powinniśmy podjąć w ciągu trzech tygodni.
Całkowita wartość inwestycji to 397 480 381,71 zł. Z tego wartość dofinansowania przyznana Wałbrzychowi z Funduszu Infrastruktura i Środowisko Unii Europejskiej wynosi 296 792 459,33 zł. Długość obwodnicy zachodniej to 5,9 km. Będzie drogą dwujezdniową, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W jej ciągu wybudowane będą m.in. trzy wiadukty, kładka i przejście podziemne dla pieszych oraz dwa węzły drogowe: Żeromskiego i Reja. W projekcie są także ekrany akustyczne, oświetlenie drogi, sieć kanalizacji deszczowej i zbiorniki retencyjne oraz przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej, takiej jak sieci naziemne i podziemne.
Większa część obwodnicy przebiega przez Wałbrzych. Jednak niewielki fragment znajduje się w granicach Szczawna-Zdroju i podlega Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dlatego sprawę prowadzenia inwestycji na tym odcinku przez Wałbrzych trzeba było uregulować stosowną umową. Została podpisana z GDDKiA 12 października 2015 r. we Wrocławiu. Właśnie zawirowania wokół tego odcinka spowodowały opóźnienia z przystąpieniem do realizacji zadania. Dopiero 13 września 2017 r. podpisano porozumienie o przekazaniu przez GDDKiA pieniędzy na budowę szczawieńskiego odcinka obwodnicy. Prace budowlane powinny ruszyć w drugiej połowie 2018 r. Inwestycja musi zostać zrealizowana do końca 2021 r.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?