Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Lokalizacja

Miejscem, w którym będzie realizowane zadanie...
fot. Dariusz Gdesz

Wałbrzyski Budżet Obywatelski. Te projekty WBO zostaną zrealizowane! Zobaczcie

Samochody dla Strażaków -" Ludziom na Ratunek" - Koszt 651 910 zł

Lokalizacja Miejscem, w którym będzie realizowane zadanie jest Gmina Wałbrzych, zakupione pojazdy służyć będą wszystkim mieszkańcom miasta będącym w niebezpieczeństwie lub potrzebie. Opis projektu W ramach działań projektowych zamierzamy zakupić dla Państwowej Straży Pożarnej w Wałbrzychu cztery nowe samochody/ pojazdy służące bezpośredniemu wsparciu działań ratowniczo gaśniczych, wsparciu dowodzenia i kierowania działaniami PSP Wałbrzych .Planujemy zakupić : Samochód do przewozu ratowników oraz specjalistycznych grup ratowniczych typu Bus ,Samochód Lekki Operacyjny - kombi, Samochód Lekki Operacyjny - SUV 4x4 ,Samochód Lekki Rozpoznawczo Ratowniczy - Pickup 4x4. Wszystkie Pojazdy zakupione zostaną wraz z stosownym wyposażeniem ratowniczym Zakupione pojazdy służyć będą mieszkańcom Wałbrzycha w ramach działań ratowniczo gaśniczych , będą wsparciem dla Specjalistycznej Grupy Poszukiwawczo Ratowniczej PSP wchodzącej w skład międzynarodowej grupy ratowniczej USAR POLAND oraz działań chemiczno - ekologicznych realizowanych na terenie naszej gminy . Wałbrzyska PSP przez lata szkoleń i udziału w skomplikowanych działaniach ratowniczych stała się jednostką silnie wyspecjalizowaną. Do każdych działań wałbrzyscy strażacy podchodzą z ogromnym poświeceniem i profesjonalizmem. Najbardziej spektakularne działania to pożar dachu Zamku Książ gdzie walka z ogniem trwała wiele godzin tak by móc uratować nasz zabytek czy też niestety cykliczne działania na zawalonych fragmentach Fabryki Porcelany Wałbrzych to tylko ułamek działań . Wałbrzyscy Strażacy brali również udział w poszukiwaniach zaginionego dziecka w Książańskim Parku Krajobrazowym kilka lat temu. Osobnym elementem jest również funkcjonowanie i działanie strażaków – ratowników z Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Chemiczno-Ekologicznego którzy neutralizują niebezpieczeństwa wynikające z uwolnienia do środowiska substancji niebezpiecznych. Tutaj wypada opisać liczne działania na terenie wysypiska śmieci MOBRUK. Działania Strażaków z Wałbrzycha w przestrzeni naszej gminy są codziennie przez 365 dni w roku, wypadki komunikacyjne, pożary, czynności z zakresu medycyny ratunkowej bez udziału zespołów Pogotowia Ratunkowego. Niestety prócz chęci i poświecenia Strażakom potrzebny jest sprzęt który w takiej profesji , pomimo dbałości szybko się zużywa, bez profesjonalnego sprzętu praca Strażaka staje się niebezpieczna i mało efektywna . Zakup nowych samochodów staje się koniecznością ponieważ stare zużyły się już dawno temu co widać na zdjęciach załącznik nr 2 do wniosku. Zaplanowaliśmy do kupienia nowe samochody , wyposażone w sprzęt łączności, sprzęt specjalistyczny oraz zestawy medyczne R1 Całość planowanego zakupu pojazdów opisana została w załączniku nr 1 do wniosku. Uzasadnienie potrzeby realizacji Celem wprost jest podniesienie bezpieczeństwa Mieszkańców Gminy Wałbrzych. Statystyki działań Wałbrzyskiego PSP dla pierwszego kwartału tego roku to w sumie 581wyjazdów do działań w tym 213 pożarów , 338 miejscowych zagrożeń w tym znajdują się wypadki komunikacyjne, działania sił przyrody , zaginięcia, katastrofy budowlane, działania grupy chem – eko. Jak widać częstotliwość wyjazdów jest bardzo duża co wprost przekłada się na zużycie sprzętu w tym najszybciej pojazdów ratowniczych i pojazdów wsparcia działań . Wymiana samochodów na nowe ekologiczne pozwoli zachować ciągłość wyjazdów wsparcia działań, zapewni Strażakom bezpieczny sposób dojazdu i prowadzenia działań , pozwoli obniżyć koszty eksploatacji i napraw a zaoszczędzone środki deleguje w obszar np. szkoleń czy zakupu innych sprzętów, wpłynie dodatnio na środowisko ( hybryda) . Bezpośrednim wpływem na mieszkańców będzie zwiększenie bezpieczeństwa w naszej Gminie zarówno mieszkańców jak i ich mienia. Informacja o zasadach dostępności proponowanego projektu Zakupione pojazdy będą służyć wszystkim mieszkańcom naszej Gminy przez 24 h i 365 dni w roku , którzy znajdą się w potrzebie na wypadek zagrożenia. Delegowanie pojazdów do działań ratowniczych czy wsparcia działań odbywa się zgodnie z przepisami prawa przez Miejskie lub Wojewódzkie Stanowisko Kierowania. Użycie pojazdów jest nieodpłatne . Ponadto w ramach prowadzenia działań edukacyjnych przez PSP Wałbrzych pojazdy będą wykorzystywane do spotkań edukacyjnych z młodzieżą i seniorami . Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcę 1 Samochód Lekki Rozpoznawczo Ratowniczy - Pickup 4x4 sztuka 126 000,00 1 126 000 zł 2 Wyposażenie ratownicze Samochodu Lekkiego Rozpoznawczo Ratowniczego - Pickup 4x4 komplet 56 860,00 1 56 860 zł 3 Samochód typu Mikrobus do przewozu ratowników sztuka 159 000,00 1 159 000 zł 4 Wyposażenie samochodu typu Mikrobus komplet 28 270,00 1 28 270 zł 5 Samochód Lekki Operacyjny - SUV 4x4 sztuka 140 000,00 1 140 000 zł 6 Wyposażenie ratownicze Samochodu Lekkiegoo Operacyjnego - SUV 4x4 komplet 17 640,00 1 17 640 zł 7 Samochód Lekki Operacyjny - kombi sztuka 107 000,00 1 107 000 zł 8 Wyposażenie Samochodu Lekkiego Operacyjnego - kombi komplet 17 140,00 1 17 140 zł Łącznie: 651 910 zł

Zobacz również

Rekonstrukcja Bitwy pod Gorlicami. Takiego widowiska jeszcze w Sękowej nie było

Rekonstrukcja Bitwy pod Gorlicami. Takiego widowiska jeszcze w Sękowej nie było

IV LIGA PIŁKARSKA. Derby zachodniej Małopolski na jedno trafienie. Wyniki 29. kolejki

IV LIGA PIŁKARSKA. Derby zachodniej Małopolski na jedno trafienie. Wyniki 29. kolejki

Polecamy

Mio MiVue C590. Nowy wideorejestrator od Mio

Mio MiVue C590. Nowy wideorejestrator od Mio

Przegląd prasy z Wałbrzycha w kwietniu

Przegląd prasy z Wałbrzycha w kwietniu

Czytaj etykiety! Oto 7 dodatków do żywności, które zwiększają ryzyko poważnej choroby

Czytaj etykiety! Oto 7 dodatków do żywności, które zwiększają ryzyko poważnej choroby