Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego przejmuje obsługę numeru 997

Grażyna Szyszka
Piotr Krzyżanowski (zdjęcie archiwalne)
Od poniedziałku, 3 grudnia Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu (CPR) rozpocznie przejmowanie obsługi numeru alarmowego 997. Oznacza to, że osoba zgłaszająca po wybraniu numeru 997 z dowolnego miejsca na obszarze województwa dolnośląskiego zostanie połączona z CPR we Wrocławiu, tak samo jak w przypadku numeru 112.

Przejmowanie obsługi zostanie przeprowadzone zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem. Jako pierwsza , 3 grudnia, zostanie przejęta obsługa KMP Wrocław, potem Góra, Milicz i Oława, a proces zakończą 12 grudnia jednostki KPP Polkowice, Złotoryja i Legnica. Policja Głogowa została ujęta w tym procesie na 11 grudnia. Zgłoszenie obsługiwane w CPR zostanie przyjęte przez operatora numerów alarmowych, wprowadzone do systemu teleinformatycznego i przekazane do dyżurnego Policji, a w przypadku takiej konieczności – również do innych służb – w zależności od charakteru zagrożenia lub zdarzenia.

Zgłoszenie obsługiwane w CPR zostanie przyjęte przez operatora numerów alarmowych, wprowadzone do systemu teleinformatycznego i przekazane do dyżurnego Policji, a w przypadku takiej konieczności – również do innych służb – w zależności od charakteru zagrożenia lub zdarzenia.

Jak informują służby Wojewody Dolnośląskiego, przejęcie obsługi numeru 997 przez CPR spowoduje skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym do kilkunastu sekund. Obecnie na podjęcie połączenia kierowanego na numer 997 trzeba czekać nawet do kilkudziesięciu sekund (a nawet minut w przypadku dużych miast), co jest spowodowane dużą liczbą zgłoszeń – w dużej części niezasadnych, w czasie których osoby potrzebujące pomocy oczekują na linii.

Obsługa numeru 997 w CPR umożliwi, w razie potrzeby, automatyczne przekierowanie połączenia do innego CPR, np. w przypadku zajętości wszystkich operatorów. Tam zgłoszenie zostanie przyjęte niezwłocznie i przekazane do właściwej miejscowo jednostki Policji, a to ma wpłynąć na szybkość podjęcia interwencji przez służby.
„Tego rodzaju rozwiązanie doskonale sprawdza się już kilka lat w przypadku numeru 112, gdzie czas oczekiwania średnio wynosi zaledwie 10-12 sekund. Tak samo będzie z numerem 997, ponieważ będzie on funkcjonował w oparciu o nowoczesną infrastrukturę teletechniczną, w ramach której działa numer 112" - czytamy w komunikacie.

Średni wzrost liczby połączeń w CPR po przejęciu numeru 997w skali kraju wynosi ok. 8 proc. Taki sam rezultat spodziewany jest w CPR we Wrocławiu. Obecnie CPR obsługuje około 100 tys. zgłoszeń miesięcznie.

Przejęcie obsługi 997 w CPR w poszczególnych województwach zostało już zrealizowane. Województwo dolnośląskie jest ujęte w harmonogramie MSWiA jako ostatnie, z uwagi na zakończoną na początku listopada tego roku inwestycję Zintegrowanego Centrum Bezpieczeństwa Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu, gdzie zlokalizowane jest Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przeniesione wraz z całą infrastrukturą z dotychczasowej lokalizacji.

Obecnie w CPR we Wrocławiu przez całą dobę dyżur pełni około 12-14 osób.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na glogow.naszemiasto.pl Nasze Miasto