Wznowiony zostaje ruch pociągów na całej linii nr 286 Kłodzko Główne - Wałbrzych Główny

Artur Szałkowski
Artur Szałkowski
Stacja kolejowa Kłodzko Główne Dariusz Gdesz
Zakończył się remont najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce, który jest położony na odcinku linii kolejowej nr 286 pomiędzy Wałbrzychem i Jedliną-Zdrój. Trwają odbiory techniczne, a w najbliższych dniach znów przejadą nim pociągi.

Dobiegł końca remont najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce (1 601 metrów), który został wydrążony w latach 1907-1912 w masywie Małego Wołowca (720 m n.p.m.) i stanowi fragment linii kolejowej nr 286 łączącej stacje Kłodzko Główne i Wałbrzych Główny. Trwają odbiory techniczne obiektu i po ich zakończeniu zostanie wznowiony ruch pociągów na całej linii. Obecnie na odcinku Głuszyca - Wałbrzych pasażerów przewożą autobusy w ramach komunikacji zastępczej. Według wariantu optymistycznego kursowanie pociągów na całej linii będzie wprowadzone już w piątek (7 czerwca). Pierwszy kurs z Kłodzka do Wałbrzycha o godz. 14.59.

Fotorelacja z remontu tunelu pod Małym Wołowcem, który przeciekał

– W ramach prac remontowych prowadzonych w tunelu usunięta została uszkodzona kamienno-ceglana obudowa, na długości kilkunastu metrów. Wykonano nowe żelbetowe zabezpieczenie. Naprawy i zabezpieczenia były prowadzone etapami dla uzyskania odpowiedniej wytrzymałości i trwałego związania poszczególnych warstw nowej obudowy – mówi Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Wykonane prace - przy obudowie i wcześniejsze roboty torowe - pozwolą na bezpieczne przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych w tym ponad stuletnim obiekcie. Całkowita wartość prac w tunelu - łączenie z pracami torowymi wyniosła - 10,8 mln zł; w tym wartość prac przy obudowie to ponad 3,5 mln zł. (netto).

Fotorelacja z prac remontowych na linii kolejowej nr 286

Na tym nie koniec prac związanych z modernizacją linii kolejowej nr 286. Przeznaczone jest ponad 13 mln zł, ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., na prace na dwóch obiektach inżynieryjnych. To most stalowy w Świerkach i kamienny wiadukt/most w okolicy Jedliny Zdrój. Roboty nie ograniczą jednak kursowania pociągów.
W Świerkach metalowe konstrukcje mostu będą piaskowane, zabezpieczane antykorozyjnie i malowane. Przeprowadzona będzie naprawa pomostów inspekcyjnych i elementów kamiennych - przyczółków. Natomiast remont obiektu w Jedlinie Zdrój obejmie m.in. czyszczenie i uzupełnienie ubytków kamiennej konstrukcji, naprawę koryta potoku pod obiektem oraz naprawę jezdni i chodnika.

Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały. Klimat się zmienił.

Wideo

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3