Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zaczął się ruch na tzw. 65 kilometrze w Wałbrzychu, czyli tam gdzie ma znajdować się Złoty Pociąg

Paweł Gołębiowski ; Fot. Dariusz Gdesz
Dariusz Gdesz/Polska Press Grupa
Zaczął się ruch na tzw. 65 kilometrze w Wałbrzychu, czyli w miejscu gdzie ma znajdować się Złoty Pociąg. Jak informuje XYZ Spółka Cywilna Piotr Koper & Andreas Richter, czyli odkrywcy tajemniczego składu, rozpoczęli prace porządkowe, a do rozpoczęcia prac odkrywkowych jest już bardzo blisko

Zaczął się ruch na tzw. 65 kilometrze w Wałbrzychu, czyli w miejscu gdzie ma znajdować się Złoty Pociąg. Jak informuje XYZ Spółka Cywilna Piotr Koper & Andreas Richter, czyli odkrywcy tajemniczego składu, rozpoczęli „prace porządkowe na terenie Belgian Polish Investment mające na celu wyrównanie terenu pod kontenery socjalne, składowisko urobku oraz placu manewrowego. Zabezpieczamy również studnie i kolektory, z których zostały rozkradzione metalowe włazy”.
Odkrywcy złożyli już wcześniej komplet dokumentów dotyczących prac na „65 km” i w piątek 3 czerwca byli na spotkaniu w wałbrzyskiej delegaturze Konserwatora Zabytków. Są wyraźnie zadowoleni z efektów tego spotkania i zapewniają, że spółka XYZ jest bardzo blisko otrzymania zgody na prowadzenie prac odkrywkowych.
Na stronie internetowej spółki czytamy „Jak obiecaliśmy rozpoczynamy cykl publikacji dot. wykonanych przez nas i zespół współpracujących firm badań z „65KM”. Rozpoczynamy od badania megnetometrem cezowym wykonanego przez Pana mgr. Inż. Ralfa Ehmanna. Jest to specjalista od szukania materiałów wybuchowych, na nasze zaproszenie specjalnie przyjechał z Turyngii/Niemcy. Pan Ralf współpracuje z szerokopojętymi organami państwowymi w Niemczech. Oferując swoje usługi w dziedzinie poszukiwań ładunków wybuchowych. Badania przez niego przeprowadzone sięgają do głębokości ok. 5m.”
Odkrywcy piszą też m.in., że „Badanie wykazuje brak znamion ładunków wybuchowych.
Kolor czerwony i niebieski sugeruje dużą ilość metalu w granicach głębokości badania.
Kolor żółty i jasnoniebieski sugeruje metal poniżej możliwości urządzenia, jako odbicie na większej głębokości.
Patrząc na to badanie mamy silnie przemieszaną strukturę skarpy po lewej stronie ( w okolicach słupa energetycznego ) i na końcu prawej strony. Nie stwierdzono jednoznacznie na tym badaniu umiejscowienia pociągu, ponieważ jego umiejscowienie jest głębsze niż 5m, ale żółta nieregularna linia po prawej stronie i obok niej jasnoniebieska sugeruje obiekt metalowy na większej głębokości.
Cdn…”

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na walbrzych.naszemiasto.pl Nasze Miasto