Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zobacz, jak wygląda szkolna moda 2019. Najnowsze trendy!

Redakcja
Wyprawka szkolna to nie taka prosta sprawa. Liczy się moda!
Wyprawka szkolna to nie taka prosta sprawa. Liczy się moda! Lucyna Nenow / Polska Press
Co w tym roku jest modne? Zobaczcie, co podoba się waszym dzieciom.

Zobacz też: Strajk nauczycieli po rozpoczęciu roku? Sprawdziliśmy!

- Dzisiaj już nie tylko nastolatkowie, ale również dzieci z pierwszych klas podstawówek zwracają uwagę na akcesoria, które będą im towarzyszyć przez cały rok, a przynajmniej semestr. Popularne wzory to te z motywem dżungli czy z ciekawymi napisami, z którymi identyfikuje się właściciel (np. friends, dreams, laugh). Niezmiennie nie tracą na popularności również te z motywem zwierzęcym czy filmowym - mówi Piotr Szymański, category manager w Empik Foto.

Na piórnikach i plecakach dość często pojawiają się też postacie z bajek Disneya czy komiksów Marvela. Nie zdziwcie się, jeżeli zdaniem Waszego dziecka musi to być koniecznie Iron Man albo Spiderman.

- Syn ogląda bajki anime, a córka uwielbia "Przyjaciół", dlatego wiele z tych rzeczy, które kupujemy, musi być z tym związane. Kiedy wybieramy ubrania dla córki, to też najlepiej, jeżeli są ze zdjęciami z tej produkcji. To już niestety droższe rzeczy, ale czego się nie robi dla dzieci? Trzeba kupić, bo rodzic chce, żeby byli tylko szczęśliwi - mówi Ewa Stefańska, którą w sobotę spotkaliśmy na zakupach w Magnolii. Jej syn Kacper pójdzie teraz do czwartej klasy, a córka Monika idzie do szóstej klasy.

Z kolei Zosia Berdychowska idzie teraz do pierwszej klasy. Wyprawka szkolna kosztowała jej rodziców około 500 złotych. A co królowało na jej przyborach szkolnych?

- "Kraina Lodu" i pieski na potęgę. Pióro z pieskiem, wszystko z pieskami. Na szczęście, jest teraz ogromny wybór w sklepach - mówi Anna Berdychowska, mama Zosi.

- Do kin wszedł film "Toy Story 4", więc plecak czy piórnik ma być właśnie z takim motywem - mówi z kolei Aleksandra Burgiel, mama Arka, który idzie teraz do drugiej klasy.

Dzieci zwracają też uwagę na to, czy ich akcesoria są markowe. Próżność? Podobno przechodzi z wiekiem.

- Zarówno chłopcy, jak i dziewczynki, muszą mieć wszystko z Vansa. Spodziewam się, że co drugie dziecko będzie miało plecak z napisem Vans. Nasze dzieci też już mają - mówi dalej Ewa Stefańska.

Moda modą, ale warto wziąć też pod uwagę indywidualne zainteresowania.

- Mój syn musi mieć wszystko sportowe. Mamy kibica sportowego. Został zamówiony specjalny piórnik, który był najdroższy z całej wyprawki. Kosztował 120 złotych. Trzyczęściowy piórnik z Juventusem, sprowadzaliśmy go z zagranicy. To był prezent urodzinowy - mówi Edyta Jakubowska, mama Karola, który teraz idzie do drugiej klasy.

Nie tracą na popularności również zeszyty i torby personalizowane.

- Z roku na rok sprzedaż personalizowanych akcesoriów szkolnych we wrześniu rośnie średnio o 30%. Oznacza to, że coraz częściej młodzież chce się wyróżnić, a standardowe akcesoria już im nie wystarczają. Uczniowie, chcący podkreślić swoją indywidualność, mogą wybierać z wielu personalizowanych produktów, jak np. zeszyty ze zdjęciem z wakacji, etui na tablet z fotografią pupila czy akcesoriami tekstylnymi jak np. personalizowane koszulki na WF, czy worki na buty – dodaje Piotr Szymański.

Plecak już spakowany? To nie koniec! Rodzice zapewne usłyszą: "mamo, tato! Nie mam się w co ubrać". A ubrania też muszą być modne.

- W sklepach odzieżowych jest sporo wpływów azjatyckich. To na przykład wizerunki postaci z mang i anime na koszulkach - mówi Magdalena Zabierzowska, warszawska stylistka, która na co dzień doradza w Magnolia Park we Wrocławiu. - A jeśli nie anime, to koniecznie T-Shirt z nazwą ulubionego zespołu czy wokalistki. Teraz wśród młodzieży bardzo na topie jest siedemnastolatka Billie Eilish (wokalistka zawojowała listy przebojów hitem "Bad guy"). Koszulki z jej wizerunkiem wypuściła jedna z marek odzieżowych, Bershka.

Wśród popularnych nadruków na koszulkach znajdziemy też sporo postaci disneyowskich, a także tych z kultowych gier. Do szkolnej mody powraca na przykład SuperMario (pojawiła się bowiem nowa odsłona gry, choć warto przypomnieć, że Supermaria pamiętają także urodzeni w latach 80.).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto