18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Joanna Bator w kampanii: Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!

oprac. Elżbieta Węgrzyn
Joanna Bator, pisarka
Joanna Bator, pisarka Adam Golec
Joanna Bator, wywodząca się z Wałbrzycha pisarka, zdobywczyni nagrody literackiej NIKE wystąpiła w kampanii "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!". Inicjatywa ta pojawiła się trzy lata temu, zaangażowali się w nią przedstawiciele kultury i mediów. Obecnie promowany jest kalendarz z takimi osobowościami jak Joanna Bator, przyłapanymi w sytuacji intymnej, w łóżkach, z ulubioną książką w ręku. Kalendarz ten nietypowo, zaczyna się od lutego 2014, kończy w styczniu 2015.

Kogo tym razem zaciągnęli do łóżka? Wyłącznie tych, którzy nas naprawdę podniecają. Tym jacy są i co tworzą. Osobowością i jakością bycia. Wszystkim, co wnoszą do życia publicznego, artystycznego, intelektualnego.

Inicjatorom akcji w łóżku bez dna udało się upchnąć tym razem: Joannę Bator (Nike 2013), Michała Witkowskiego (autor "Lubiewa"), Zespół Piersi, Zygmunta Miłoszewskiego (kryminały), kabaret "Pożar w Burdelu", Joanna Rajkowską (autorka warszawskiej Palmy), Ifi Ude, prof. Izdebskiego (seksuologa) i innych.

Kalendarz 2014 stworzyła zaś graficzka Marta Zabłocka. Bohaterami akcji są również: Jerzy Radziwiłowicz, Kazia Szczuka, Mariusz Szczygieł, Paweł Althamer, Jacek Dehnel, Sylwia Chutnik, Rafał Bryndal.

W akcji "Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!" chodzi o ten dziwny styk, na którym fascynacja intelektualna przeradza się w coś bardziej zmysłowego. O zachęcenie nie tyle do czytania co do traktowania literatury jako wehikułu wzmacniającego osobistą atrakcyjność erotyczną.

Nośnikiem tych dość prostych idei, jest profil akcji na facebooku (www.facebook.com/nieczytasz), który ma już ponad 70 000 fanów, seria spontanicznych przedsięwzięć (m.in. teatralne "Świńskie czytanki", falshmoby literackie, giełdo-gry wymiany książek i książkowe randki) i Kalendarz.

Kalendarz nie będzie dostępny w sprzedaży, ale będzie można go na pewno w jakiś sposób zdobyć, wylicytować, wylosować. Większość egzemplarzy przekazanych zostanie na rzecz instytucji dobroczynnych takich jak Porozumienie Kobiet 8 Marca, Fundacja Edukacyjna Perspektywy czy WOŚP. Jego promocja już 7 marca o godz. 19.00 w BarStudio (PKiN, "Teatr Studio") - pl. Defilad 1, Warszawa.

Manifest akcji

Kochamy książki miłością prawie że fi zyczną. Chcemy zachęcać do odkrywania czytania na nowo – tym razem w kontekście nieco erotycznym. Bo przecież nie ma nic bardziej pociągającego niż
fajna osoba z dobrą książką w odpowiednio dobranej pościeli. Zerwijmy z wizerunkiem nudziarzy z obgryzionymi tomiskami pod pachą. Nie bądźmy smutni, brzydcy i zakurzeni. Lansujmy się radośnie. Błyszczmy. Obłóżmy się świadomie ekscytującymi lekturami jako atrybutami naszej, także seksualnej, atrakcyjności. Zostańmy czytelniczymi snobami nowej generacji!
Przecież książka w ręku może budować sex-appeal niezgorzej od najnowszego modelu iPada.
W Polsce większość ludzi nie czyta w ogóle. Przekłada się to potem na jednowymiarowe, ponure i mało urozmaicone życie intymne.
Że o intelektualnym nie wspomnimy. Do życia, do rozmów, do seksu szukamy osób o podobnej do nas wrażliwości. I wyobraźni. Nie od dziś wiadomo, że wrażliwość człowieka można wyczytać między wierszami jego ulubionych lektur.
To, co podnieca najbardziej to myśl. Zatrzymajmy się więc na tym dziwnym styku, na którym fascynacja intelektualna przeradza się w coś bardziej zmysłowego.

I powiedzmy jasno i wyraźnie: „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!”

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na walbrzych.naszemiasto.pl Nasze Miasto